با این کار به سادگی میفهمید که رقبا روی چه عبارات کلیدی تمرکز کردهاند، در چه حوزهای و به چه میزان فعالیت دارند. مسلما رقبا پیش از شما در این مسیر تحقیقات بسیاری انجام دادهاند و بررسی کار و علت موفقیت آنها، ایدههای بسیاری خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد. در این شرایط باید مطالب صفحه اول گوگل، به خصوص چند لینک اول را از لحاظ تعداد کلمات، پوشش محتوا، موضوع و بسیاری حوزههای دیگر کنکاش کنید. یک مسیر ۰ تا ۱۰۰ برای کسانی که میخواهند با تولید محتوای متنی وارد دنیای سئو شوند. بازاریابی محتوا و استراتژی محتوایی را نیز به مرور آموزش خواهیم داد. در تولید محتوای سئو شده استفاده از تصاویر باعث میشود سایت شما در صفحات اول گوگل نمایان شود.
- محتوایی است که در بخشهایی از موضوع از کلمات کلیدی مرتبط و اصلی استفاده کرده است.
- اما یک CTA یا کال تو اکشن میتواند طولانیتر نیز اجرا شود، مانند «امروز ما را دنبال کنید تا هرگز پستی را از دست ندهید».
- متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت.
در نهایت صفحه را ترک می کند و این چرخه اگر ادامه داشته باشد مخاطبان زیادی را به مرور زمان از دست می دهید. همانطور که می دانید سئوی محتوا جزء سئوی داخلی سایت محسوب می شود. ما در سئوی داخلی یک سری فاکتورهایی داریم که با محتوای سایت مان در ارتباط است.
عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیشنویس، آن را بیابید. عنوان محتوای شما را راهنمایی میکند و شما به طور مداوم به آن مراجعه میکنید تا مطمئن شوید که در موضوع باقی میمانید و آنچه وعده دادهاید را انجام میدهید. قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت.
وبلاگ
اگر می بینید که با گذشت زمان، جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص به طور مداوم کاهش می یابد، می توانید متوجه شوید که این کلمه کلیدی مناسب هدف گذاری برای بازاریابی شما نیست و همچنین بالعکس. برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل هیچ رازی وجود ندارد، محتوای با کیفیت کلید اصلی موفقیت در این موضوع است. به این خاطر که قرارگیری کامل محتوای جدید شما در صفحه نتایج موتور جستجو و کسب اعتبار زمان بیشتری میخواهد در حالیکه میتوانید بخشی از محتوای موجود را بروزرسانی کنید و فوراً از مزایای آن بهره ببرید.
باید به کمک این ابزارها، موضوعات پوشش داده شده توسط رقبایتان را بررسی کنید تا اگر چیزی را از قلم انداختهاید، هرچه زودتر آن موضوع را نیز به محتوایتان اضافه کنید. این پروسه میتواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکافهای موجود، صفحات و نوشتههای جدید ایجاد شود. یک توصیف یا پیش نمایش جذاب از آنچه ویدیوی شما پوشش میدهد بنویسید.
چجوری تولید محتوای سئو شده انجام بدم؟
ما در فارس محتوا، با تیمی متشکل از افرادی متخصص در زمینه سئو، میتوانیم شما را در تولید محتوای سئو شده و منحصر به فرد برای سایتتان یاری کنیم. اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت میکند هر نوع محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت. کپی رایتینگ سئو را میتوان نام دیگر بهینه سازی محتوا دانست. کپی رایتینگ سئو عبارت است از تولید محتوای تولید شده بر اساس لیست کلمات کلیدی به منظور جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو به صورت همزمان. به عبارت دیگر تولید محتوایی که برای گوگل قابل فهم باشد و از طرفی کاربران تمایل به خواندن و لایک کردن و اشتراک آن با دیگران در شبکههای اجتماعی داشته باشند.
قبل از سئو کردن محتواهای سایتتان، باید توجه داشته باشید که همه ي محتواها از جمله تصاوير، ويدئو، چارت (جدول) و غيره ميشود بايد 100% منحصر بفرد باشند. با اين كار، ميتوانيد سطح محتوايتان را بالا ببريد و به طور قابل ملاحظه اي باعث متفاوت به نظر رسيدن محتوايتان نسبت به رقبايتان شويد. انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود. حالا اگر شما با پروژه اي كه راه انداخته ايد آن قدر آشنايي نداشته باشيد كه بتوانيد در راستايش داستان بسازيد چه؟ نگران نباشيد؛ داستان، داستان است.
سؤالات مرتبطی که در ابزارهای «تحقیق موضوع» و «نمایش کلی کلمات کلیدی» دیدید، میتوانند در این مرحله به شما کمک کنند. در اصطلاح فنی یا تکنیکال، به معنای ترسیم ساختار تگ H صفحه است. طبق تحقیقات در سال 2022، 47 درصد از مقالات با عنوان های پیشرفته H2 + H3 + H4)) به گروه محتوای ارگانیک با عملکرد برتر تعلق دارند. تولید محتوای سئو شده به فرایندی برای بهینه سازی و SEO وب سایت ها گفته می شود و حضور در نتایج موتور های جستجو مثل گوگل میباشد .