محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا

در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی در URL آن استفاده شده است. اگر از عنوان محتوای خود در URL استفاده کنید اینکار خیلی دشوار نخواهد بود. محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است.

  • از ساختار سرفصل و هدینگ­های منسجمی استفاده نکرده‌اید، بنابراین ربات‌های Google برای درک مقاله شما مشکل داشته‌اند.
  • بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته سئو تحویل داده می‌شود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند.
  • هرچقدر پاراگراف ها کوتاه باشد خواننده خیلی بیشتر به خواندن محتوای شما ترغیب می شود.
  • مثلا بخشی با عنوان تحقیق کلمات کلیدی داریم که در نهایت به محتوایی که بعدا قرار است برای صفحات سایت مان ایجاد کنیم مربوط می شود.
  • لینک داخلی یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است.

خوانندگان می‌توانند به سرعت متوجه شوند که این پست درباره چیست. می‌تونی برای پروژه‌های مختلف به صورت دورکاری و فریلنسری کار کنی، می‌تونی توسایت‌های مختلف به عنوان نویسنده استخدام شی و یا جذب یه مجموعه شی. بیاین یه سری اطلاعات جالب رو با هم مرور کنیم؛ طبق آمار، 68 درصد از افراد، 15 دقیقه بعد از این که بیدار می‌شن گوشی موبایل‌شون رو چک می‌کنن.

هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست. می بینید که چندین مرتبه از لیست های عددی یا نقطه گذاری شده برای فرمت بندی متن استفاده کرده ایم. این لیست‌ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می‌کنند. به ویژه اگر بتوانید آن‌ها را جایگزین پاراگراف‌های طولانی کنید می‌توانید با این کار به مخاطب کمک کنید تا در یک نگاه تمام موارد را ببیند و حتی بهتر به خاطر بسپارد. لیست‌ها می‌توانند در هر نوع محتوای متنی وجود داشته باشند.

همانطور که موتور بدون چرخ ماشین معنا ندارد سئو سایت بدون محتوا نیز یک ماشین لوکس است که حرکت نمی کند. گوگل اعلام کرده است یکی از سه فاکتور اصلی و مهم رتبه بندی سایت ها محتوا است. به همین علت در این مقاله ازپونه مدیانتیجه بر آن شد تا در مورد سئو محتوا و چک لیست کامل سئو محتوا صحبت کنیم تا توسط این قوانین بتوانید محتوای خود را به بهترین شکل و با خیال راحت بهینه کنید. در این مطلب چک لیست سئو محتوا برای شما گرداوری شده است مطالعه این مطلب نیاز شما را به خواندن مطالب دیگر که گاها شما را گیج می کنند رفع می کند. اینکه چه تعداد از کلمه کلیدی در محتوا استفاده شود و این تعداد در چه فضاهایی و در چه ساختارهایی استفاده شود، نکته اصلی تولید محتوای سئو شده است. پیشنهاد یاسئومی استفاده از نوشتارهای مختلف کیورد اصلی است و در قسمت های ابتدایی خط و پاراگراف ها از این کیوردها استفاده شود.

۴- صفحه دسته‌بندی محصول

فرق اصلی این دوره کوتاه و حرفه‌ای، با بقیه دوره‌ها اینه که کاملا عملی و کاربردیه و توی کمترین زمان ممکن هر چیزی که لازمه از آموزش سئو محتوا بدونی، ارائه می‌شه. شما باید علاوه بر تولید محتوای مناسب برای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ارزشی فراتر را به مشتریان خود ارائه دهید و کاری کنید که آنها دوباره به سایتتان بازگردند. زیرا یک محتوای عالی، تاثیر چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ، جذب و رضایت کاربر، ایجاد تجربه ای موفق برای کاربران و وفادار ساختن آنها دارد. نکات و عواملی که همگی روی رتبه‌ یک سایت در نتایج گوگل موثر است. بنابراین شما می‌توانید انواع محتوا برای سایتتان را تولید کنید که رتبه‌های خوبی در موتورهای جستجو کسب کند.

محتوای سئو شده چیست؟

آیا می خواهید بک لینک هایی که سایت شما دارد را تجزیه و تحلیل کنید؟ یا شاید می خواهید به بک لینک های یک رقیب نگاه کنید؟ این ابزارهای آنالیز بک لینک عالی به شما کمک خواهند کرد. از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید). همچنین در نظر داشته باشید که این نمونه در نرخ‌های میزان کلیک نیز تأثیر زیادی دارد چون هدف خاص خواننده را محقق می‌کند و هرچه مرتبط‌تر باشد بهتر است. برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخش‌های مشخصی از پست خود استفاده کنید.

اين جمله بدان معناست كه سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود. یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. اکنون که این چند اصل اساسی بهینه‌سازی محتوا و تولید یک سئو محتوا برای رتبه‌بندی را پوشش داده‌ایم، زمان آن رسیده­است که بر فعالیت کلیدی دیگری تمرکز کنیم. “بهبود کیفیت محتوای خود” طبق تحقیقات ما، بهبود کیفیت محتوا موثرترین تاکتیک بازاریابی محتوا در سال 2022 بود.

رعایت اصول سئو محتوا

در مرحله بعدی کلمه کلیدی شما حتماً باید در پاراگراف اول مقاله‌تان وجود داشته باشد و در پاراگراف‌های بعدی نیز به‌صورت طبیعی و اصولی تکرار شود. اما برای اینکه یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید و شانستان برای به دست آوردن رتبه در کسب‌وکارتان افزایش یابد، حتماً باید بر اساس یک استراتژی مشخص و سازمان‌یافته اقدام به تولید محتوا کنید. کلمات کلیدی LSI اصطلاحا کلماتی هستند که ارتباط نزدیکی با موضوع محتوای شما دارند. زمانی که شروع به نوشتن محتوای سئو محور می کنید دقت کنید که کلمات کلیدی به طور منظم در همه جای پست قرار بگیرد.

کلید موفقیت برای رتبه‌بندی محتوا، نشان‌دادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور جست‌وجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، به‌شکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می‌کنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند. برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است که به‌راحتی می‌توان آن را بهینه‌سازی کرد.