برچسب یا تگ چیست و چه نقشی در سئو دارد؟ تگ یا برچسب چیست؟ اگر با حوزه سئو آشنایی داشته باشید احتمالا شنیدهاید که عدهای از سئوکارها معتقدند استفاده از تگ بر سئو تاثیر مثبتی دارد… بدین ترتیب کمک می کنیم تا برای رتبه گرفتن در نتایج، صفحات اصلی ما بیشتر و بهتر دیده شوند. البته تعداد چنین سایت هایی اندک است و امروزه بیشتر سایت ها دارای صفحات بی شماری هستند.
- خیلی از این سایتها اجازه دسترسی به محتوای داخلیشان را به رباتهای موتورهای جستجو نمیدهند و به جای آن جستجوگر داخلی خودشان را به کاربران پیشنهاد میکنند.
- یک User-agent میتواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد.
- البته در حالی که تعداد این صفحات کم باشد یا این فرآیند برای شما دشوار نباشد.
- اگر وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل کرده باشید، وقتی این ابزار تست را باز کنید از شما میخواهد که سایت متصل شده مورد نظر را انتخاب کنید.
- دستور جدیدی که میخواهید را وارد کنید و بعد آن را ذخیره کنید.
در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنی باید از طریق عوض کردن ای پی، هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم باید تنوع بدین. ما در این سایت به صاحبان مشاغل آنلاین کمک می کنیم تا با بهینه سازی کامل وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجوگر، کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و به فروش و درآمد بالایی برسند. قطعا داشتن فایل ربات کمک می کند بتوان استراتژی سئوی سایت را کنترل کرد، میتوان نقشه سایت را برای گوگل و بینگ مشخص کرد، قسمت های نامناسب سایت را از ایندکس گوگل خارج کرد و آدرس های ویژه را در آن قرار داد.
آنها پس از رسیدن به یک وب سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند. در صورت یافتن این فایل، آن را خوانده و سپس به پایش وب سایت ادامه می دهند. فایل های robots.txt به منزله دستورالعمل پایشگرها برای پایش وب سایت است. در صورتی که فایل robots.txt دارای دستوری برای محدود کردن پایشگرها نباشد (یا اصلا هیچ فایل robots.txt وجود نداشته باشد)، پایشگرها بدون هیچ محدودیتی به تمام قسمت های یافته شده سر زده و آنها را ایندکس می کنند. هر ربات و موتور جستجویی وقتی سایت شما را برای اولین بار میبیند به این فایل سر میزند. اولین کاری که می کند سر زدن به این فایل است، بنابراین دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا این فایل را دارید و شامل دستورات است، یا این فایل خالی است که همین یعنی فایلی ندارید.
موتورهای جستجو و دیگر پایشگرهای وب پس از ورود به یک سایت می دانند که بایستی به دنبال یک فایل robots.txt باشند. اما آنها تنها در یک مسیر مشخص (مسیر ریشه وب سایت) به دنبال این فایل هستند. اگر یک پایشگر در مسیر /robots.txt هیچ فایلی را مشاهده نکند، فرض را بر این قرار می دهند که هیچ فایل robots.txt در این وب سایت وجود ندارد. در عمل فایل های robots.txt به user agent ها (مانند ربات های موتورهای جستجو) اشاره می کنند که کدام صفحات را پایش و به کدام مسیرها کاری نداشته باشند.
مسدود کردن دسترسی به یک فایل خاص
مثلا در مثال بالا رباتهای خزنده از دسترسی به تمام فایلهای پی دی اف و اکسل منع شدهاند. مثلا در مثال بالا رباتهای خزنده از دسترسی به تمام آدرسهایی که به autos. در مثال زیر تمامی رباتها از دسترسی به دایرکتوری media منع شدهاند اما در عین حال اجازه دسترسی به یک فایل پی دی اف با عنوان terms-and-conditions.pdf موجود در دایرکتوری media داده شده است. برای صدور دسترسی کامل به کل سایت برای رباتهای خزنده دستور Disallow به شکل زیر خواهد بود.
فایل Robots.txt در کجای سایت قرار میگیرد؟
با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویتبندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. اینها صفحاتی هستند که الزاما باید در وب سایت ما وجود داشته باشند اما به هیچ عنوان نیاز نداریم در نتایج ایندکس شوند. همینطور باید یادمان باید که ایندکس شدن این صفحات به دلیل مطالب کمی که درون خود دارند، باعث کاهش قدرت سئو کل سایت میشود. بنابراین بار دیگر سراغ فایل روبوتس سایت رفته و با کمک کدهایی که درون آن مینویسیم، این صفحات را هم از دید ربات موتور جستجو پنهان میکنیم. اصولا زمانی که وب سایت خودمان را طراحی کرده باشیم، به کمک فایل robots کل وب سایت را از دید موتور جستجو پنهان میکنیم. دلیل این موضوع چیست؟ دلیل این است که در ابتدای ساخت سایت، قالب های وردپرسی اغلب یک سری صفحات آماده را روی وب سایتمان بارگذاری میکنند.
تست فایل robots.txt
برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. این خودش میتونه گوگل رو گمراه بکنه و باعث میشه گوگل فکر کنه آدم های مختلفی از سیستم های مختلفی در مورد کلمه کلیدی های مختلفی سرچ می کنند. اینستاگرام مارکتینگ یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری است. اهمیت اینستاگرام مارکتینگ بخصوص بخاطر علاقه ایرانیان به این شبکه اجتماعی باعث شده تا ما در این مقاله توضیحات مفید و مختصری درباره اینستاگرام مارکتینگ به شما ارائه دهیم. خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد. استفاده از قالبهای چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت بهصرفه است زیرا با خرید یک قالب میتوانند طرحهای مختلفی را برای یک…