فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022

هر چیزی که بعد از “Disallow” می آید صفحات یا بخش هایی هستند که می خواهید مسدود کنید.

تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند. توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد.

  • هیچگاه از فایل robots.txt برای پنهان کردن داده های حساس و خصوصی وب سایت از نتایچ جستجو استفاده نکنید.
  • می‌تونید از سرچ کنسول دوباره درخواست ایندکس بدید، نقشه سایت رو دوباره بررسی و آپلود کنید.
  • دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد.
  • در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند.
  • در این میان رویداد ویژه الکام پیچ برگزار شد که استارتاپ‌ها با حضور بر روی استیج خدمات و تکنولوژی‌های استارتاپ خود را در معرض داوری قرار می‌دادند.

طراحی ریسپانسیو علاوه بر اینکه روی تجربه کاربری سایت تاثیرگذار است، سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت طراحی ریسپانسیو روی سئو سایت صحبت کرده‌ایم. نادرست تنظیم شده باشد، می تواند باعث اشتباه در ایندکس شدن صفحات سایت شود. گاهی اوقات صاحبان سایت ها بعلت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه اشتباهاتی را در ساخت یا ویرایش این فایل متنی رقم می زنند که منجر به خساراتی به سئوی سایت آنها می شود.

آیا برای سایت‌­های وردپرسی به فایل Robots.txt نیاز است؟

عدم وجود یک فایل robots.txt موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه‌سازی وب‌سایت شما متوقف نخواهد کرد. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را درباره فایل Robot.txt به شما بدهیم و کاربرد های آن را بگوییم. در چند مورد نادر که در یک صفحه همزمان از تگ‌های نوفالو و ربات دیس‌آلو استفده می‌شود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد.

اجازه دسترسی کامل

در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. سپس می توانید این فایل را در public_html سایت خود پیدا کنید.

فایل Robots.txt چیست و چه کارایی دارد؟به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022زمان افزایش دانش شما: 13 دقیقه

فرض کنید که در وبسایت‌تان فولدری به نام mypic دارید که در آن یکسری تصاویر را نگهداری می‌کنید که علاقه‌ای ندارید ربات‌ جستجو تصاویر گوگل آن را بررسی کند و در نتایج خود نشان دهد. با اینکار در حقیقت اعلام می‌کنیم که تمام ربات‌ها مد نظر ما هستند و تمام ربات‌ها باید به دستورات ما توجه کنند و دیگر نیازی نیست اسامی تک تک ربات‌ها را بنویسیم. به این ترتیب ربات Googlebot که اصلی‌ترین ربات گوگل است متوجه می‌شود که باید به دستورات خاصی توجه کند.