فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی

پروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد.

  • لذا لازم است خودتان روی این موارد مدیریت داشته و ربات را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند.
  • امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.
  • در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد.
  • من از بسته ادمخاطب ازاکسل به تلگرام استفاده میکنم، بسیارکاربردیه،البته نمیدونم مشکل ازچیه ولی بعضی وقتاهنگام فیلتر …

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است. ربات‌ها و خزنده‌ها فقط به مواردی که به آن‌ها دسترسی یا همان کد follow داده شده است می‌توانند مراجعه کنند. اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید. یک روش مشاهده ساده که برای هر سایتی کار می کند این است که URL دامنه را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید و /robots.txt را در پایان اضافه کنید.

راهنمای استفاده از گوگل سرچ کنسول و آموزش جامع و گام به‌گام آن

این محلی پیش‌فرض است که ربات‌ها و خزنده‌ها آن را بررسی می‌کنند تا به دنبال این فایل باشند. درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای ربات‌ها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند. با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. این بدان معناست که اگر از دستور شما پیروی کنند، برخی یا کل صفحات را بررسی نمی کنند.

برنامه رباتیک و شماره سریال برنامه اجرا کننده

به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید. الان خدمت شما این دو مزیت رو عرض میکنم تا خودتون ملاحظه کنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. این دستورات به پایشگر Bingbot (ربات پایشگر بینگ) اعلام می کند که صرفا یو آر ال /example-subfolder/blocked-page.html را پایش نکند.

با اینحال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس به لطف پلاگین‌های مختلف که برای آن طراحی شده است، کار حتی از این هم راحت‌تر است. علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. در سئورب، مقالات آموزشی سئو و بررسی و تحلیل برخی از سایت ها را از نظر سئو انجام می‌دهیم. ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم.

و در نهایت، از robots سایت برای پنهان کردن صفحات بی ارزش، تکراری و… استفاده میکنیم. اما کدام صفحات؟ به عنوان مثال ممکن است در میان مقالات وب سایتمان، مقاله ای قدیمی وجود داشته باشد که کمتر از 300 کلمه متن دارد. این مقالات که به زامبی پیج معروفند، باعث کاهش ارزش سئو سایت میشوند. اگر هم می‌خواهید صفحه‌های مشخصی را تست کنید،‌ کافی است آدرس آن را در نوار پایینی وارد کنید و بعد ربات گوگلی که مد نظرتان است را انتخاب کنید. هر بار که دکمه test را بزنید در همان لحظه به شما نشان می‌دهد اجازه دسترسی ربات‌ها به صفحه را داده‌اید یا نه.