فایل Robots txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت… من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم.

  • در نهایت همینطور که سئو سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید.
  • گوگل لیستی از الگوهای تطبیقی و مثال ها را در اینجا گرداوری کرده است.
  • در برخی موارد بلاک کردن موتورهای جستجو از بررسی بخش‌های مشکل دار سایت شما، مخصوصا در سایت‌های که نیاز به پاکسازی سئویی گسترده دارند، می‌تواند مفید باشد.

از اینرو اگر می‌خواهید صفحات مربوط به رسانه سایت شما ایندکس شوند، در چنین حالتی از یک تگ noindex در صفحات استفاده می شود. با این حال، تگ noindex از نشان دادن محتوا در صفحات دیگر نیز جلوگیری می‌کند. گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد. این موضوع این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که به کنترل تگ های خود بپردازید.

صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی در مه ویژن

Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر. با robots.txt می‌توانید خزنده‌ها را از فایل‌هایی که نمی‌خواهید در جستجوها ظاهر شوند، دور کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فایل‌ها را از نمایش در جستجوهای Google Images مسدود کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های غیر مجاز را روی فایل‌های تصویری خود قرار دهید.

فایل ربوتس دات تی ایکس تی در اصل جهت محدود کردن دسترسی ربات های موتورهای جستجو مثل گوگل به متن و محتوا و… سایتتان است. تمام ربات های موتورهای جستجو به صورت خودکار قبل از ورود به هر صفحه یا هر سایتی، از وجود فایل robots.txt و محدودیت های آن اطمینان پیدا کرده و بر اساس آن محتوا و سایت را نمایش می دهند. برخی سیستم‌های مدیریت محتوای قدیمی و برخی از توسعه دهندگان سایت در گذشته، برای افزایش ضریب امنیت، دسترسی موتورهای جستجو را به تمامی شاخه‌های فرعی سایت مسدود می‌کردند. این کار سبب می‌شود تا موتورهای جستجو امکان دریافت تصاویر، فایل‌های چندرسانه‌ای، فایل‌های CSS و جاوااسکریپت سایت را نداشته باشند. با پیشرفت‌هایی که گوگل به تازگی داشته است، عدم دسترسی به محتواهای جانبی سبب می‌شود، تا سایت از نظر موتور جستجو ناقص و با کارایی ناقص مشاهده شود.

فایل robots.txt سایت من کجاست؟

مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی × ما برای ساخت ربات‌هایمان از دقیق‌ترین و به روزترین تکنولوژی برنامه‌نویسی استفاده می‌کنیم که کمک میکند ربات‌های ما رفتاری کاملاً انسانی را بروز دهند. در برخی بخش‌ها (به هنگام حرکت دادن ماوس) حتی شبیه‌سازی لرزش دست انسان نیز در همانندسازی رفتار انسانی لحاظ کرده‌ایم. و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید. یکی از تکنیک هایی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد، URL Cloacking نام دارد که برای پنهان کردن آدرس صفحات از دید موتور های جستجو و کاربران کاربرد دارد. اگر می‌خواهید امنیت فایل ربات خود را چند درجه بالاتر ببرید از مکانیزم امنیتی Honeypot (یک مکانیزم مبتنی بر داده‌هایی که قابل دسترسی هستند اما دسترسی آن‌ها به صورت مداوم مانیتور می‌شود) استفاده کنید.