فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید. قالب وردپرس Enfold نیز از قالب‌های معروف و حرفه‌ای وردپرس است که امکانات فوق‌العاده‌ای نیز دارد. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. یه سوالی برای من ایجاد شد و اونم اینه که خب بنده میخوام وبمو ایندکس کنم نه کلیه فایل هام رو داخل هاست . پس بنده باید داخل فایل منیجر هاستم دنبال آدرس وبم باشم و فایل رو داخل اون پوشه آپلود کنم ولی به گفته ی شما باید این فایل تکست داخل روت هاست آپلود شه.

  • این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام…
  • راستی رباتتون عالیه ممنونم این موضوع که 3ربات دریک vpsمیشه همزمان کارکردباعث میشه که من دو ربات دیگم خریداری کنم.
  • در این مقاله به طریقه و روش استفاده‌ی صحیح از این فایل‌ها پرداخته‌ایم تا بدون هر گونه ریسک و تاثیرگذاری منفی در سئو از آن‌ها استفاده کنید.
  • همه چیز درباره طراحی سایت ریسپانسیو آیا می‌دانید طراحی سایت ریسپانسیو چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه رقابت در میان سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی داغِ داغ است.
  • هم چنین می توانید نام هر ربات خزنده را در user-agent مشخص کنید و به آن دستور خاصی دهید.

اگر صفحاتی را می‌خواهید مشخص کنید که موتورهای جستجو به آن‌ها وارد نشده و از دیدن آن‌ها پنهان بمانند، می‌توانید در Robots.txt دسترسی به آن‌ها را محدود کنید. به این نکته توجه داشته باشید که این صفحات توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو بررسی نمی‌شوند. دقت کنید که استفاده غلط و نادرست از فایل robots.txt ممکن است باعث ضررو زیان به سئو سایتتان شود پس قبل از انجام هرگونه تغییرات در فایلتان بهتر است با مشاور سئو صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید. هم چنین از انجام به روز رسانی های مداوم این فایل خودداری کنید. شاید به روز رسانی های مداوم فایل ربوتس دات تی ایکس تی برای سایت به ظاهر تاثیری نداشته باشد اما در نهایت منجر به پیچیده و سخت شدن دسترسی ربات موتورهای جستجو به سایت می شود. خزیدن ربات در موتورهای جستجو ارزشمند است، اما خزیدن می‌تواند سایت‌هایی را که قدرت رسیدگی به بازدید ربات‌ها و کاربران را ندارند، تحت تأثیر قرار دهد.

همه چیز درباره ی سرعت صفحه

اگرچه گوگل صفحاتی که در فایل Robots.txt محدود شده‌اند را خزش و ایندکس نمی‌کند، اما ممکن است از سایر صفحات، لینک‌هایی به این صفحات محدود شده وجود داشته باشند که موجب ایندکس شدن این صفحات شوند. گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند. ربات Googlebot-Image وقتی به این دستور می‌رسد متوجه می‌شود که علارقم اینکه نباید محتوای فولدر mypic را بررسی کند اما استثنا یک فولدر به نام logo.png در آن وجود دارد که باید آن را بررسی کند. همچنین اگر کنجکاو شدید که از اسامی معروف‌ترین خزنده‌ها و ربات‌های دنیای اینترنت باخبر شوید، می‌توانید دیتابیس اسامی ربات‌ها را مشاهده کنید.

مواردی نیز وجود دارد که در آن شما نمی خواهید هیچ گونه بودجه ای را برای ورود به صفحه Google با برچسب noindex هدر دهید. خوشبختانه، نیازی نیست امیدوار باشید که کد شما به درستی تنظیم شده باشد. در قسمت بالا منظور از User-agent نوع رباتی است که شما آن را فرا می خوانید. برای ایجاد یک فایل TXT می توانید از ویرایشگر notepad ویندوز خود استفاده کنید.

آیا تمام سایت‌ها به فایل robot نیاز دارند؟

همچنین در قسمت Errors و Warnings هم خطاها و هشدارها لازم به شما داده خواهد شد که باید به آن‌ها دقت کنید. در پنجره جدید باز شده، از منو کناری بر روی گزینه ویرایش robots.txt کلیک کنید. خارج از این سه مورد حاشیه ای، توصیه می کنم از دستورالعمل های متا به جای robots.txt استفاده کنید.

این ربات با کلیک بر روی لینک شما در جاهایی که بک لینک گرفته اید باعث میشود بک لینک شما سریع تر توسط گوگل ایندکس شود. حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست. استفاده از کلیک و بازدید از داده ها برای رتبه بندی نتایج کاری کاملاً عقلانی و منطقی است و اگر داده ها نادیده گرفته می شدند واقعا کار مسخره ای میشد. این موارد رو وقتی می شه پیدا کرد که توی سرچ کنسول خودشون رو نشون بدن. پس اول باید سایت ایندکس بشه بعد شما این پارامترها رو پیدا کنید و disallow کنید. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید.

با این فایل شما می‌توانید محتواهایی که نمی‌خواهید توسط موتورهای جستجو بررسی و در نتایج جستجوها نشان داده نشود را مشخص کنید. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را به‌طور متفاوتی اولویت‌بندی کنند.