فایل robots txt و کاربردهای آن در سئو روکا

تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد. پس لازم است اطلاعات موجود در این مقاله را دقیقا مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به اعمال تغییرات در این فایل اقدام کنید. حالا یک فایل با نام robots.txt در مسیر اصلی سایت خود ایجاد کنید و محتوای فوق را در آن کپی نمایید. دقت کنید که دستور disallow باید در خط بعد از user-agent قرار بگیرد.

  • بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید.
  • کافی است به انتهای آدرس هر سایتی robots.txt/ اضافه کنید و آن را باز کنید.
  • در این حالت، برای جلوگیری از نمایش صفحاتی که علاقه‌ای به نمایش آن‌ها در نتایج گوگل نداریم از فایل robots.txt کمک می‌گیریم و آدرس این گونه صفحات را از دسترس خزنده‌های گوگل خارج می‌کنیم.
  • کلیه حقوق این سایت برای شرکت “بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد” محفوظ می‌باشد.
  • اگر فاصله مراجعه ربات‌ها خیلی زیاد هست یعنی سایت یا سرور مشکلی داره که باید حل بشه.
  • باید و نبایدهای استفاده از اسکرول بی نهایت اسکرول بی نهایت یک از تکنیک‌های طراحی صفحات وب است.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی بسیار متفاوت است اما با هر هزینه ای باید انتظاراتی متناسب داشته باشید. با توجه به اینکه بخش اعظمی از مشتریان در این بازار مجازی به دنبال شما هستند، بنابراین شما با حجم زیادی از مشتریان روبه‌رو هستید که باید خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. طراحی سایت بیمه بهترین فرصت برای معرفی کسب و کار شما به حجم زیادی از مشتریان بالقوه‌ی شماست. پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید. در این دستورات به ربات ها می گویید که کدام یک از صفحات شما اجازه ایندکس شدن دارند یا ندارند.

نحوه صحیح انتقال از Ghost به وردپرس (ابزار رایگان)

در دنیای اینترنت، بیش از هزاران نرم افزار برنامه نویسی شده برای خزیدن داخل وب وجود دارند که به آن‌ها ربات‌های خزنده یا crawler گفته می‌شود. به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد. برای اینکار کافیست در هدر صفحه مورد نظر به صورت زیر عمل کنید. همان‌طور که قبلاً هم گفته شد Robots.txt در پوشه اصلی سایت قرار می‌گیرد.

این الگوها با کاراکترهای * و دلار $ مشخص می‌شوند:

پس فایل ربات صرفا برای جلوگیری از کراول نیست و موتورهای جستجو در هر صورت صفحات شما را ایندکس و کراول می‌کنند اما با فایل ربات به آن‌ها اطلاع می‌دهید که این صفحات را در نتایج جستجو نمایش ندهد. این دستور به ربات‌ها اجازه می‌دهد به یک صفحه یا بخش وبسایت دسترسی پیدا کنند. از کاربردهای این دستور زمانی است که شما بخش بزرگی از سایت را بلاک کرده‌اید و قصد دارید اجازه دسترسی به یک یا چند صفحه از همان بخش به ربات‌های خزنده بدهید. هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد.

این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید. اگر کمی با کدهای HTML آشنایی داشته باشید پس می‌دانید که هر صفحه دو قسمت هد و بدنه دارد. برای افزودن این کدها یا باید مستقیم کدهای HTML صفحه را ویرایش کنید یا این که از را‌های دیگری مثل افزونه‌ها برای نوایندکس کردن استفاده کنید. برای تست این که یک صفحه یا هر نوع فایلی توسط فایل Robots.txt بلاک شده، و همچنین اطمینان از این که خود فایل Robots در دسترس است،‌می‌توانید از ابزار تست کننده در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک آدرس معمولی در مرورگر خود وارد کنید (برای مثال novin.com یا هر سایت دیگری). دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی.

زمانی که به مدیریت بودجه خزش و دسترسی ربات های گوگل می پردازیم، اولویت بررسی صفحات را مشخص کرده ایم. در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند. پس برای اینکه در دنیای تجارت بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید باید تمام مسائل را موردتوجه قرار دهید. شما توسط فایل Robots.txt می‌توانید به‌راحتی سئو سایت خود را بالا ببرید.