شیر فشار شکن چیست؟ کاربرد و طرز کار شیر فشار شکن چگونه است؟ | kasrasaran

شیر فشار شکن چیست؟ کاربرد و طرز کار شیر فشار شکن چگونه است؟ | kasrasaran

شیر کاهش فشار آب ممکن است در هر خط لوله ضروری نباشد، اما در مواردی که تامین آب شهری با فشار بسیار بالا انجام می‌شود یا فشار نامنظم آب وجود دارد، ممکن است بسیار مهم باشد. اگر تجهیزات نصب شده در خروجی شیرهای فشار شکن توانایی تحمل فشار ورودی به شیر را نداشته باشند باید از شیر های اطمینان (safety valve) استفاده کرد تا در صورت خراب شدن آنها از دستگاه محافظت این محتوا به عمل آید. شیر فشار شکن که دارای شیر تخلیه فشار است، یک دستگاه ایمنی است که برای محافظت از یک مخزن یا سیستم تحت فشار کاربرد دارد.

  • لازم بذکر است مانومتر یا همان فشار سنج هیدرولیک وسیله ای مکمل برای تنظیم فشار است.
  • مجموعه دماتجهیز جهت سهولت شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است.
  • ‌تنظیم کننده پایلوت وظیفه تعیین جریان آب بین محفظه کنترل را بر عهده دارد.
  • برای بارهای کوچکی که دقت بالایی مورد نیاز نیست، بهترین انتخاب شیر فشارشکن با عملکرد مستقیم است.
  • در حالت کلی می‌توان گفت که شیر فشار شکن به منظور کاهش آب ورودی به شبکه طراحی و تولید شده‌ است.

هر یک از این سیستم ها برای کار کردن به یک نوع منبع انرژی مانند برق یا هوای فشرد نیاز دارند. یک شیر تخلیه فشار باید همیشه قادر به کار باشد، به خصوص در دوره قطع برق که کنترل های سیستم غیرعملکردی هستند. برای جلوگیری از فشار بیش از حد یک مخزن یا کشتی، می توان از شیر فشار شکن برای خروج سریع هوا به اتمسفر استفاده کرد و از نظر ایمنی و عملکرد قابل اعتماد یک سیستم فشرده سازی هوا جزء مهمی هستند. شیرآلات بهداشتی اهرمی ساختمانی توکار و کابینتی مخصوص روشویی و آشپزخانه و سینک ظرفشویی. شیر های برنجی 1/2 اینچ ساختمانی برای استفاده در لوله کشی تأسیساتی مخصوص آب ورودی به ماشین لباسشویی. شیرشلنگی برنجی یا پلیمری یا سربی مناسب برای استفاده در حیاط منزل.

۲. فشار خروجی بیشتر از فشار تنظیمی پایلوت شود

هنگامی که اپراتور تنظیم فشار شیر تسکین دهنده از راه دور را روی بالاتر از پاپت خلبان تنظیم می کند، کنترل به پاپ پیلوت باز می گردد. ولی با بالا رفتن فشار در شیر فشارشکن، کنترلر یا عملگر عمل کرده و با باز شدن دیسک شیر فشارشکن، فشار اضافی مخزن بصورت تدریجی تخلیه می شود. شیر فشار شکن از آن دست محصولاتی است که به دلیل کاربرد بسیار گسترده در صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی، برند های متنوعی اقدام به ساخت و تولید آن نموده اند. از شناخته شده ترین برند های عرضه کننده این محصول می توان به هانیول، خنبره، فارگ، کیس، سیم و… اشاره کرد.

انواع شیر فشار شکن از نظر عملکرد

دمش یک شیر تسکین (شکل 3 با برچسب F) بسیار باریکتر از یک شیر اطمینان (شکل 3 با برچسب G) است. این بدان معنی است که بین فشار تنظیم شده و فشار بسته شدن تفاوت بسیار کمتری وجود دارد، به این معنی که سریعتر بسته می شود. کاویتاسیون زمانی اتفاق می افتد که فشار یک مایع به سرعت از فشار بخار پایین می آید.

جزوه راهنمای خرید فشارسنج صنعتی

شیرهای کاهنده فشار آب Honeywell D06F از سیستم‌های آب خانگی در برابر فشار بیش از حد آب محافظت می‌کند. همچنین می‌توانند برای کاربردهای صنعتی و تجاری با توجه به مشخصات آنها استفاده شوند. فشار خروجی تنظیم‌ شده‌ را می‌توان حتی زمانی که نوسانات فشار ورودی گسترده وجود دارد حفظ کرد.