سئو SEO چیست؟ سئو وبسایت با اصول کلاه سفید گوگل آکادمی کاپریلا

مقاله‌ای خوبی بود و توانست دیدم را نسبت به سئو عوض کند و مسیر های روشنی را سر راهم قرار داد. اما برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، در کنار انتشار ویدئو، محتوای متنی هم تولید کنید. این مقاله به کوشش سمیرا سرباز، حسین بابائی، صفیه منتظری، مرضیه اقبالی، حامد رضوی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

یک فاکتور رتبه بندی تایید شده نیست، بلکه یک عامل مهم در ارزیابی عملکرد وب سایت است. توجه داشته باشید که این اصطلاح از نظر فنی نادرست است و تکنیکی معیوب محسوب می شود، زیرا استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی را ترویج می دهد. کلمه کلیدی که در تمام کپشن های تصاویر وارد می کنید تا شانس خود را برای کسب رتبه افزایش دهید. نوع خاصی از ربات های پایشگر گوگل هستند که نتایج واقعی جستجو و کیفیت صفحات رتبه بندی شده را ارزیابی می کند. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید.

اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر می‌شوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نا‌محدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنی‌ترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتوا ما را مطلع و آگاه نگه می‌دارد، به سوالاتمان پاسخ می‌دهد، ما را سرگرم ‌می‌کند، به خنده می‌اندازد، ما را در تصمیم گیری‌هایمان راهنمایی می‌کند و بطور کلی زندگی را برایمان راحت‌تر کرده و گره از کار‌هایمان باز می‌کند. محتوا‌ها می‌توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتوا‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.

  • این الگوریتم‌ها دائما در‌حال تغییر و بروز رسانی هستند و موتور‌های جستجو هرگز آن‌ها را بطور دقیق عمومی نمی‌کنند.
  • عامل‌های مهمی در رتبه‌بندی سایت وجود دارند که باید به آنها توجه کنید.
  • اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد.
  • البته توسط متخصصین و سایت‌های مرجعی چون backlinko و یا searchengineland کمی در بیان دارای اختلاف است که توصیه می‌کنم این دو لینک را نیز مطالعه کنید.
  • اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید و محتوایی بدون سابقه تجاری دارید، ممکن است نتیجه گیری از سئو سایت شما مدتی طول بکشد.

این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است. با این وجود، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به محدودیت سایت در موتورهای جستجو نمی شود. انجام روش‌های سئو کلاه خاکستری می‌تواند به سایت در طولانی مدت آسیب وارد نماید. با این حال جهت کسب اطلاعات بیشتر به محتوای سئو کلاه خاکستری مراجعه شود. عبارت سئو یا Seo مخفف Search engine optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو و در اصطلاح به معنیبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

از کجا و چطور سئو یاد بگیریم؟

و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد. امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتور‌های جستجو بحساب می‌آید. یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند.

گوگل آنالیتیکس، این امکان را فراهم می کند تا بتوانید نرخ تبدیل خودتان را مشاهده کنید، هر اندازه این عدد بالاتر باشد، به نفع شماست. گوگل یک امکان را برای سایت های تازه تاسیس در نظر گرفته است که به ماه عسل گوگل معروف است. یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس، یاست سئو است که به صورت رایگان قابل دسترسی است. پس اگر متوجه شدید که اسپم اسکور شما بالاست، بهتر است کمی بیشتر قوانین گوگل را رعایت کنید. ماز، 27 ویژگی سایت هایی که گوگل آن ها را جریمه کرده است را بررسی و تعیین کرده است و بر اساس آن ها اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه را مشخص می کند.

اهداف کاربران از جستجو کلمه کلیدی را ارزیابی کنید و صفحه ای متناسب با نیاز کاربر ایجاد نمایید. تولید محتوای سئو شده با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به صورت مرتب یکی دیگر از وظایف کارشناس سئو است. یوتیوب که در سالهای گذشته و بیشتر با کسب در آمد خوب آن مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است امروزه تبدیل به یک آموزشگاه فوق العاده قوی اینترنتی و آنلاین شده است.

سئو بازی بهتر بودنه

در نتیجه با وجود حساسیت گوگل برای جلوگیری از تخلفات لینک سازی، بک لینک نخرید و خودتان به صورت اصولی با تعداد کنترل شده شروع به ساختن لینک های خارجی کنید. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است.

تولید و بازاریابی محتوا

برای شناخت کدهای اسکیما و طرز استفاده از آن‌ها مقاله اسکیما و روش استفاده از آن را بخوانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند. لینک نوفالو لینکی است که در نحوه نوشتن آدرس لینک تنها با قرار دادن یک ویژگی یا attribute در آدرس لینک، لینک را از حالت فالو به نوفالو تبدیل می کند. خوشحالیم که برای شما مفید بوده و از مشارکت شما برای معرفی دوره جادوی سئو و همراهی شما بسیار سپاسگزاریم. ممنون از مقاله کامل و جامعتون، خیلی از سوالات من رو پاسخ داد.

گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است. در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می‌کنید، یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد.