سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید. سئو در برنامه نویسی به این معنی است که شما باید اصول سئو سایت را از ابتدای طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی سایت ریسپانسیو و لینک گذاری های داخلی و تبلیغات در ساید بار ها رعایت کنید. امیدوارم از مطالعه سئو چیست لذت برده باشید و در مقالات آینده به معرفی بهترین ابزارهای سئو، آموزش روش های لینکسازی، تکنیک های سئو کلاه سفیدمتناسب با زبان فارسی در ایران می پردازیم.

البته که میدانید متوسط عملکرد کاربران همیشه ملاک تصمیم گیری برای گوگل است. گوگل با الگوریتم های خاصی، متوجه میشود که بعد از جستجو کردن، به کدام مطلب علاقه بیشتری داشتید. گوگل پیوسته الگوریتم های جستجو خود را بهبود میدهد و همیشه در حال به روز رسانی آنها است. آیا اگر شما مطلبی را جستجو میکنید، صفحات بعدی را نیز پیمایش میکنید؟ من که این کار را نمیکنم، شما را نمیدانم.

  • یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی.
  • البته ساخت بک لینک در سایت‌های دیگر امری مشکل است و نباید از روش‌های کلاه سیاه برای اینکار استفاده کرد.
  • گوگل نیز متناسب با محتوا و مضمون سایت‌های داوطلب، تبلیغاتی را برای به نمایش درآمدن در آن سایت‌ها، انتخاب می‌کند.
  • این وبسایت که بیشتر در بین سئوکاران مرجع آموزش تخصصی سئو نامیده می شود اینگونه سئو را معرفی می کند.

سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست. بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید.

سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat SEO

برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند. احتمالا داستان هنسل و گرتل را شنیده‌اید که برای آنکه در جنگل گم نشوند و بتوانند راه برگشت به خانه را پیدا کنند، تکه نانی که به همراه داشتند را خرد کرده و پشت سرشان به زمین می‌ریختند.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت. 1- این آمار را میتوانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. نیازی به جلوگیری از این بازدیدها نیست و تاثیری در سئو سایت شما ندارد. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

سئو در ۳ چیز خلاصه می شود

این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود. در گذشته اگر وب سایتی پنالتی می‌شد، تمام کلمات کلیدی‌اش رتبه خودشان را از دست می‌دادند و دیگر در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شدند؛ اما در سال 2017، گوگل در یکی از بروز رسانی‌هایش تغییراتی را در این خصوص اعمال کرد. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد. وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو برای کاربران است.