سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

Responsive Design یا طراحی واکنش گرا، به این معنی است که دیگر نیازی به داشتن نسخه‌های متفاوتی از یک سایت برای موبایل، تبلت و رایانه نیست و سایت با هر اندازه‌ای که یک صفحه نمایش دارد، سازگار و متناسب خواهد بود. با استفاده از طراحی واکنش گرا، صرف نظر از اینکه بازدید کننده از چه دستگاهی برای دستیابی به سایت شما استفاده می‌کند، تمام محتوا‌هایی که در وب سایتتان دارید، به نحوی قابل خواندن و در دسترس خواهند بود. Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید.

در اغلب موارد، اسپمرها سعی می کنند بهترین بک لینک های شما را حذف کنند. در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است.

  • فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند.
  • Reciprocal Linking (به معنی لینک‌ دهی متقابل) یا Link Exchange (به معنی تبادل لینک) زمانی اتفاق می‌افتد که دو نام تجاری (دو وبسایت) با یکدیگر توافق کنند که با داد و ستد لینک، اعتبار و رتبه‌های سایت‌هایشان را بهبود بخشند.
  • لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید.
  • اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
  • اگر مدل کسب‌وکار و درآمد وبسایت شما از تبلیغات است، پس افزایش ترافیک ارگانیک، یکی از شاخص‌های اصلی شما خواهدبود اما موارد دیگر مثل ثبت‌نام در خبرنامه هم برای شما مهم است.
  • برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند.

توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید. سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید.

هر کسب‌وکاری که بخواهد سئو و بهینه‌سازی را در سطح حرفه‌ای انجام دهد باید لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند حوزه فعالیت سایت خود تهیه کرده و از آن‌ها در سایت و محتوای درون سایت خود استفاده کند. این سه بخش جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید. بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند. سئو موظف است که به سرعت، محتوایی را به کاربران نشان‌بدهد که بیشترین تناسب را با جستجوی آنها دارد و برای آنها مطلوب است. پس می‌توان از دسته‌بندی زیر برای تعیین هدف کاربر از جستجو در گوگل استفاده کرد.

از کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها استفاده کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید، پیام شما را انتقال می‌دهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کند. در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است.

ازآن‌پس هرکسی در گوگل سرچ کند خرید کفش شمارا درنتیجه اول مشاهده می‌کند. لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث میشود کاربر بتواند بخش های مختلف وب سایت را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و غیره آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.

جلوگیری از وجود صفحات تکراری (duplicate content)

اطلاعات بروز در اختیار کاربرانتان قرار دهید و هرچند وقت یکبار مقالات وبسایت را بروزرسانی کنید، بخش‌های جدید اضافه کنید و توضیحات دقیق‌تری از مطلب ارايه دهید. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود. کاهش حجم عکس نباید تا آنجایی پیش برود که از کیفیت تصاویر به شدت کاسته شود و محتوای تصاویر بی ارزش شود. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است.

ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم. همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد. آنها به ندرت هدف از جستجو را در نظر می گیرند در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی از حجم جستجو هم مهمتر است.