سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید.

  • هر زمان که میخواهید خریدی را انجام دهید و به اطلاعاتی نیاز دارید.
  • شما با این ریدایرکت به کاربران و موتورهای جستجو، اعلام می کنید که آدرس قبلی، به صفحه جدیدی منتقل شده است و موتورهای جستجو نیز، رتبه صفحه قدیمی را به صفحه جدید انتقال می دهند.
  • ممنون از زحماتتون که این همه آموزش درباره سئو رو به رایگان در اختیار ما گذاشتین.
  • سئوی داخلی مربوط به انجام کلیه کارهای سئویی در داخل سایت و صفحات سایت ما است و سئوی خارجی، مجموعه ترفندها و تلاش‌های سئویی در سایر سایت‌ها و با هدف ارتقای رتبه سئوی سایت ما می‌باشد.
  • در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند.

اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند.

از آنجایی که جستجو برای افراد به اشکال مختلف، اعم از صوتی، وب یا حتی یوتیوب ضروری است، سئو نیز یک وب سایت جهت افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی الزامی می باشد. طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده در سایت های مختلف، بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت ها طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب بدست می آید. در مجموع، جستجو 10 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد. سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

از آنجایی که گوگل طرفدار شایسته سالاری است، پس چنین سایتی را شایسته قرار گیری در جایگاه های نخست نتیجه جستجو نمی بیند. Google Sandbox نباید شما را ناامید کند؛ بلکه باید باعث شود شما تلاش بیشتری کنید تا بتوانید کیفیت و استاندارد سایت و محتوای خودتان را افزایش دهید و منتظر ترفیع رتبه و مقام باشید. سئو به دیده شدن شما در موتور های جستجو کمک می کند و SMM به دیده شدن شما در شبکه های اجتماعی کمک می کند. زمانی که شما از SEM استفاده می کنید، یعنی به کمک استراتژی بازاریابی دیجیتال به افزایش بازدید سایتتان کمک می کنید.

۶۵ نظر برای سئو چیست | SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

در حقیقت، بیش از 200 فاکتور رتبه بندی جستجو وجود دارد، اما همه آن‎ ها به تجربه کاربران اشاره می کنند. با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. محتواهایی که تنها برای موتورهای جستجو ساخته شده اند، خسته کننده هستند و اغلب سودمند نیستند و به عبارت دیگر، قابلیت استفاده از آن ها ضعیف است.

سئو کلاه خاکستری – 20 تکنیک کاربردی برای بهبود رتبه سایت

در این روش نه سیخ می سوزد و نه کباب و یک روش محبوب به شمار می رود. چرا که نه مثل سئو کلاه سیاه قرار است که جریمه شویم و سایتمان هرگز بالا نیاید، نه مثل سئو کلاه سفید است که برای رسیدن به صفحه اول نتایج قرار است موهایمان رنگ دندان هایمان شود. اما در نظر داشته باشید که در این روش سئو کلاه سفید، شما باید زمان زیادی را در چشم انتظاری بگذرانید تا بتوانید به رتبه و جایگاه خوب برسید و شاید هم هرگز این اتفاق رخ ندهد! چرا که رقیبان شما با سئو کلاه سیاه ممکن است از شما پیشی بگیرند. کم کم دنیای اینترنت و موتورهای جستجو پیشرفت می کرد و استفاده از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تر می شد. یکی از این الگوریتم ها که وجود داشت، تراکم کلمه کلیدی بود (برخی افراد فکر می کنند هنوز این الگوریتم کار می کند که در یک متن 1000 کلمه ای، 999 بار کلمه کلیدی را استفاده می کنند!).

ما مواردی را دیده‌ایم که در آن متخصصین سئو آنقدر روی ایجاد انواع خاصی از بک لینک ها متمرکز شده‌اند که بقیه گزینه‌های خود را نادیده گرفته‌اند. با این حال، صنعت فروش لینک کاملاً زنده بوده و خرید بک لینک یک روش معمول است. به عبارت دیگر، بک لینک از بالای مقاله بهتر از بک لینک از قسمت های پایینی است.

چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. هزینه سئو به عوامل زیادی بستگی دارد، برای مثال سئو یک سایت که کلمه کلیدی کم رقابتی دارد، کم هزینه تر از سئو سایتی است که کلمات کلیدی هدف پر رقابتی دارد. تبلیغات google Ads با نام تبلیغات کلیکی هم شناخته می شوند؛ چرا که در این شیوه شما به ازای هر کلیک کاربران، به گوگل هزینه پرداخت می کنید و گوگل سایت شما را در کلمات کلیدی هدفتان، شما را در نتایج اول نشان می دهد.

برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند. مطمئن شوید که نام کسب و کار، آدرس و اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سایت دارید. اکنون که درباره دو نوع لینکی که توسط صاحب یک وب سایت ایجاد می شود، توضیحاتی دادیم بهتر است به سراغ پیوندهایی برویم که در وب سایت های ما ایجاد نمی شوند. این پیوندها بک لینک نامیده می شوند و شامل پیوندهای طبیعی و پیوندهای دستی هستند.

با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. Hidden Content محتوای متنی یا لینک‌های یک وبسایت است که در کد‌های منبع وجود دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید. در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید.