رنگ سبز نشاندهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان میدهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده میشود که میتوانید از آنها کمک بگیرید. شما در حالی که برای سایتتان محتوا تولید میکنید و آن را سئو میکنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج بهدست آمده از سئو نیاز دارید.
- این گزارش برای تعیین اینکه افراد هنگام بازدید از وب سایت شما به چه چیزی علاقه مند هستند و همینطور تصمیم گیری در مورد شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، مفید است.
- هدف از این الگوریتم این است که کاربران تجربه خرید بهتری داشته باشند و آن دسته از سایت هایی در نتایج اول دیده خواهند شد که واقعی تر باشند و نظرات و محتوای با کیفیت تری در صدر نتایج داشته باشند.
- ببینید اجازه بدهید این ذهنیت اشتباه که برای اکثر افراد حتی به اصطلاح سئوکارها را هم پیش آمده مشخص کنیم.
- چیزی که من از از این راهنمای سئو یادگرفتم این بود که همیشه نباید بر روی اولین کلمات کلیدی که به ذهن میرسه تاکید داشت و خیلی وقت ها بهتره از کلمات کلیدی ساده تر و اصطلاحا بلندتر کار رو شروع کرد.
- Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری میشود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند.
اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینهسازی انجام دهید. مخاطبان شما چه کلماتی جستجو میکنند؟ باید کلیدواژههای مناسب را انتخاب کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمهای است که مخاطب شما بدنبال آن میگردد به این فرایند تحقیق کلمات کلیدی میگویند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.
ابزارهای آنالیز سئو داخلی سایت OnPage SEO Tool
این فایل به شما کمک میکند نسبت به رفتار خزندهها در مورد وبسایتتان، کمی کنترل داشته باشید. مثلاً میتوانید به کمک فایل robot از آنها درخواست کنید که صفحاتی مثل صفحه پرداخت و… پیشنهاد میکنم همین حالا یا بعد از مطالعۀ این مقاله چکلیست سئوکه در پایان برای شما گذاشتهایم را دانلود کنید و اگر امکانش بود پرینت بگیرید. با این چکلیست میتوانید به صورت منظم کارهای سئوی سایتتان را انجام دهید و پس از پایان هر بخش آن را علامت بزنید. وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمیشود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. در این زمینه ما یک دوره جامع تبلیغات گوگل ادوردز در فرین آکادمی تولید کرده ایم که میتواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد.
انواع روش مختلف بهینه سازی وب سایت
گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. در این مرحله می توانید با صاحبان وب سایت برای جایگزینی بک لینک رقیب خود (این کار به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود) با بک لینک شما یا افزودن لینک شما به عنوان یک منبع اضافی مکاتبه کنید. هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید.
این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئوی معنایی تولید محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. برای مثال، وقتی مطلبی مینویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بارها و بارها بکار میبرید، در اصل به گوگل میگویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است.