سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای تعقیب وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند. یک راهکار دیگر هم برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد و نام آن تبلیغات گوگل یا google adwords است.

  • عنوان یک صفحه هم چنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی درباره محتوای همان صفحه را بدهد.
  • در جای جای مقاله خود از تصاویر، اینفو گرافی، جدول، و سایر المان‌های جذاب بصری برای ایجاد فضای تنفس و استراحت به کاربر استفاده کنید.
  • یک متخصص سئو مسئول تجزیه و تحلیل هدف مشتری و طراحی برنامه بازاریابی می باشد.
  • درکل چطور از طریق وبمستر تولز میشه لینک های خراب رو پاک کرد ؟ یه مقاله ی خوب و کامل در مورد تشخیص و پاک کردن لینک های خراب و بک لینک های خرابی که رقبا برامون درست کردند بدید لطفاً.
  • از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود.

تصور کنید شما عبارت سئو به زبان ساده را کیلیک میکنید و میبینید که سایت اثر خاص در رتبه سوم حضور دارد. کراولر ها، تمامیه محتویات صفحه سایت شما را به خوبی تشخیص میدهند، تصویر، ویدیو، یا صوت را به درستی شناسایی میکنند و کدهای استفاده شده را نیز می فهمند. اگر ربات گوگل وارد سایت شما شود و مشغول خزیدن شود، با استفاده از لینهای مختلف که در سایت شما وجود دارد، به صفحات مختلف رفته و آنها را بررسی میکند.

برای شناخت کدهای اسکیما و طرز استفاده از آن‌ها مقاله اسکیما و روش استفاده از آن را بخوانید.

ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد. به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

ابزارهای سئو ممکن است تحت وب باشند مانند ahrefs و moz و ممکن است قابل نصب روی ویندوز باشند. مهم‌ترین و بهترین ابزارهای سئو؛ ابزارهای رایگانی هستند که توسط گوگل ارائه شده‌اند. سئو به شما کمک می‌کند سایتتان در نتایج اول گوگل باشد و به صورت رایگان بازدیدکننده دریافت کنید. نزدیک به نیمی از مردم به مشاهده محتواهای ویدیویی علاقه نشان می دهند و این را بررسی رفتار کاربران توسط موتور های جستجو می گوید.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید.