سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند.

  • Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است.
  • شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید.
  • اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم.
  • مفید بود و با خصاصت کمی نوشته شده( البته بعضی از مطالب زیادی خلاصه هست و درکشون نیاز به آموزش بیشتری داره. ضمنن مقداری غلط املایی هم این مقاله داره ) ممنون و خسته نباشید.
  • این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست.

پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد.

خزنده‌های موتور جستجو می‌توانند هنگام خزش یک وب‌سایت، به تعداد عوامل مختلفی توجه کنند. فاصله صفحات از دایرکتوری اساسی ممکن است یک عامل در خزش یا عدم خزش در صفحات باشد. برای اینکه بتوانیم در جایگاه‌های بالاتر قرار بگیریم می‌بایست فرایندی به نام سئو بر روی سایت انجام شود تا متناسب با الگوریتم‌های گوگل بتوانیم لینک‌ها را در نتایج بالاتر نمایش دهیم. دریابید که آیا روش دقیقی برای شناسایی بک لینک های اسپم وجود دارد یا خیر.Ahrefs در جستجوی بهترین راه حل … تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو . البته چند وقته سایت شما آموزش مجازی جدیدی هم ارائه نداده و بیشتر روی دوره های تخصصی تمرکز کرده که متاسفانه به دلیل هزینه بالا ، خیلی ها توان شرکت در دوره های تخصصی را ندارند .

اشتباهات رایج سئو چیست؟

ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است. توجه کنید اگر کلمات کلیدی بیش از حد در متن قرار بگیرد از طرف موتورهای جستجو جریمه می شود. کاربر در هر زمانی کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو نماید , کلمات کلیدی برای او به نمایش در می آید. اگر مطلب خوبی نوشته باشید، این مطلب پتانسیل کسب بک لینک رو در زمان خواهد داشت. اگر رتبه محتوای شما بد نیست، اما بک لینکی برای اون ندارید، خوبه که در این کار کمی وقت بگذارید.

۵. سئو تکنیکال سایت‌های محتوایی

از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست. پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند. در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. Search Engine Optimization یا SEO Marketing ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین محسوب میشود. این سوال پاسخ مشخصی نداشته و در بحث هایی که در این باره صورت گرفته است، هر کسی با توجه به نیازها و شرایط خود می تواند از یک یا هر دو گزینه استفاده نماید. اما تقریبا جای شکی نیست که هر دو گزینه میتوانند نقش موثری در موفقیت وب سایت داشته باشند. مطمئنا بدون سئو نمی توان حضور موفقی در فضای آنلاین و موتورهای جستجو را تجربه کرد. در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید.