سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند.

  • مهشید عزیز، توی صفحه وبلاگ نوین (novin.com/blog)، قسمت بالا، قابلیت جستجو در سایت وجود داره.
  • صفحاتی که مدام محتوای آنها آپدیت میشود و اطلاعات توسط کاربر وارد میشود شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند.
  • ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است.
  • بهترین زبان برنامه نویسی که می توانیم در حال حاضر معرفی کنیم که می تواند در سئو سایت شما تاثیر خوبی داشته باشد، لاراول PHP است.
  • کاربری که از سایت شما بازدید می کند، ویزیتور است؛ بازدید کننده یک شخص در نظر گرفته نمی شود، بلکه بر اساس IP در نظر گرفته می شود.
  • البته این به معنای کمرنگ شدن اهمیت کلمات کلیدی نیست، اما گوگل دیگر فقط روی آن‌ها تکیه نمی‌کند.

پس ضرورتی ندارد برای رتبه گرفتن روی سایر موتورهای جستجو زمان بگذاریم و بهینه سازی خاصی را انجام دهیم. در واقع سئو عملیاتی است که ما روی یک صفحه از سایتمان انجام میدهیم تا در موتورهای جستجو در دسته نتایج برتر قرار بگیریم. سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه، و کلاه خاکستری چیست و بهتر است ما از کدام روش سئو استفاده کنیم. تکنیک های سئوسایت براساس دانش، تجربه سئو کار و بودجه پروژه متفاوت است، در اصل شامل این تکنیک ها شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با روشهای متفاوت انجام می شود. در مطلب روش های ساخت بک لینک، اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه شده است. در صورت وجود اونها، شما احتمالا قادر به کسب رتبه بالایی برای پست های سایتتون هستید.

برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود. PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است. PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد. از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود. الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می‌‌آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.

اهمیت سئو

افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود.

۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل

اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند. مطمئنا شما هم نمی خواهید که لینک های داخلی هر یک از مقاله های شما فقط با عبارت “بیشتر بخوانید” باشد.

Below the Fold چیست و چه تفاوتی با Above the Fold دارد؟

برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل می‌توانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. همچنین معماری سایت شما باید با استفاده موثر از لینک‌های داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای این ربات تسهیل کند.