سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست و چه کاربردی دارد اما کار هنوز تمام نشده است. همه میدانیم سئو مهمه و تاثیر فوق العاده ای در بهبود کسب و کار و سودآوری شما دارد. ساتی شما قرار نیست فقط در همین کلمه بالا باشد و می توانید صدها (و گاهی هزاران) کلمه کلیدی مختلف را رتبه بندی کنید و از هر کلمه درآمد زیادی کسب کنید. با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند. مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی. ساختار لینک سازی داخلی یا اینترنال لینک، بسیار مهم است، اگر شما مطلبی در سایتتان نوشته باشید وهیچ گونه لینک داخلیی به آن از سایر صفحاتتان نداده باشید، اطمینان داشته باشید رباتهای گوگل هم آن مطلب را نخواهند یافت.

  • با توجه به افزایش مخاطبان سایت، برند شما شناخته تر از قبل میشود.
  • لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند.
  • پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد.
  • در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است.

سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلند مدت دارند. رقابت تنگاتنگ میان وب سایت ها، برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه در لینک اول نتایج سرچ موتورهای جستجو قرار گرفتن است یکی از مهم ترین مواردی است که باعث اهمیت سئو می شود. در تعریف سئو باید گفت معنی سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیارهای موتورهای جستجو است. از سال 2018 گوگل تجربه کاربری را در فاکتور های اصلی و مهم خودش قرار داد و اعلام کرد که رنک برین سومین عامل مهم در رتبه بندی است.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سئو خارجی

اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. یکی از اصطلاحات کاربردی دیگر سئو خارجی است که از جمله اقدامات آن می توان به لینک دهی از سایت‌های دیگر به وب سایت ، تبلیغ در شبکه ‌های اجتماعی، درج بنرهای تبلیغاتی سایت در وب سایت های دیگر و… اشاره کرد. همچنین انتشار رپورتاژ و مقاله با موضوعات مرتبط در سایت‌های پربازدید یا همان بک لینک نیز بخشی از این سئوی Off-page محسوب می‌شود. مجموعه ای از تاکتیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را سئو کلاه خاکستری می گویند. سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری از سئو کلاه سفید دارد زیرا کمی از قوانین موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر را زیرپا می گذارد. ببینید اجازه بدهید این ذهنیت اشتباه که برای اکثر افراد حتی به اصطلاح سئوکارها را هم پیش آمده مشخص کنیم.

در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس می‌کنند. در سئو یک سایت فروشگاهی شما می بایست ابتدا از دسته بندی های اصلی سایت خودمی بایست سئو را شروع نمایید سپس به سراغ محصولات سایت خود بروید. در کل اصول برای همه سایت ها یکسان می باشد ولی در یک سایت فروشگاهی به علت تعداد صفحات زیاد در دسته بندی ها و محصولات می بایست می بایست یک برنامه ریزی دقیق نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید.

آیا واقعاً سایتهایی که در نتایج اولیه جستجو هستند، ثروت بیشتری به دست می آورند؟

توصیه ما این است که همیشه برای تولید محتواهای با کیفیت، زمان بگذارید و بهترین را برای کاربر ارائه دهید. کاربران روی عنوانی کلیک می کنند که هم مرتبط به جستجوی آن ها باشد و هم جذاب باشد و حس کنجکاویشان را تحریک کند؛ پس در انتخاب عنوان دقت زیادی داشته باشید. متا کیورد، نوع خاصی از تگ های متا هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوع صفحه را بهتر بفهمند.

با توحه به شناختی که از بازاریابی آنلاین دارم میدونم کار بسیار دشواری رو دارین انجام میدین. من معمولا برای سایتی نظرمو نمینویسم، ولی واقعا مطالب مهم و مفیدی از سایتتون یاد گرفتم. سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند.

از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود مثل، بهترین، مقایسه دو محصول و… وب سایت خود را دوستدار سئو و مطابق با استاندارهای SEO طراحی کنید. خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم. خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.

محتوای غنی و طولانی تولید کنید و نیاز کاربر را بیشتر از آنچه هست برطرف نمایید. تمام داده های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و صفحات زامبی خود را پاک یا نو ایندکس کنید. این اصطلاحات از آن زمان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و در صنعت سئو هم، مرتبط با نوع استفاده از فعالیت ها و استراتژی های متخصص سئو به کار می رود. برای لینک سازی خارجی به دسته بندی ها لینک دهید و یا از قابلیت منشن بدون لینک استفاده نمایید.

Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایت‌هایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد. توضیحات متا باید خلاصه‌ای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقه‌مند سازد.