سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان

OBL ها تاثیری در اعتبار سایت شما ندارند، اما می توانند اعتبار سایتی که لینک داده اید را افزایش دهند. خب تا اینجا به خوبی مفاهیم و اصطلاحات سئو داخلی آشنا شدید؛ اگر به درستی در سئو داخلی پیش بروید، می توانید با سئو خارجی اصولی و درست نیز سئو سایتتان را بهتر کنید. برای آن که بهتر بتوانید سئو خارجی را درک کنید، شما را با مفاهیم و اصطلاحات سئو خارجی یا همان آف پیج آشنا می کنیم. هدینگ ها، تگ های HTML هستند که به درک و شناسایی عناوین و زیر عناوین در متن را از H1 تا H6 کمک می کند. زمانی که از هدینگ ها استفاده می کنید، به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنید تا متن را بهتر بخوانند و درک کنند. آنچه مردم در موتورهای جستجو سرچ می کنند و شما باید در دسترس آن ها قرار بگیرید، همان کلمه کلیدی است.

  • اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.
  • برای این منظور، گوگل علاوه بر ارتقای الگوریتم‌های خود، به صاحبان سایتها هم کمک می‌کند تا صفحات و محتوای خود را به‌گونه‌ای بهینه‌کنند که برای مخاطب هدف، ارزشمندتر باشد.
  • برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود.
  • اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است.
  • اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد.

هدف آن پاسخگویی مستقیم به سوال کاربر در صفحه نتایج جستجو است. برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید. همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید.

من فروشگاه پوستر دیواری دارم ، دسته بندی مادر میشه پوستر دیواری ، دسته بندی هی فرزند زیادی دارم مثل پوستر دیواری اتاق خواب ، پوستر دیواری پشت تلویزیون و ….. صفحه ای که نوایندکس باشد فارغ از اینکه چه محتوایی داشته باشد تا همیشه از دسترس گوگل خارج بوده و ایندکس نمیشود. وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود. مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه.

چشم پوشی کرد و این موارد هم تا حد بسیار زیادی می تواند در روند رشد سئو سایت تأثیر گذار باشد. در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید. مهم‌ترین فاکتورهای خارج از صفحه، تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که به سایت شما اشاره می‌کنند.

الگوریتم Hilltop (تپه) گوگل‌ (

چه بسا دیده شده که وبمستران زیادی با پیاده سازی اشتباه همین افزونه از جهات بسیاری متضرر شده اند. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد.

پیج اسپید (Page Speed) چیست و تاثیرش بر سئوی سایت

به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است. بازه زمانی برای خرید رپورتاژ آگهی بستگی مستقیم با میزان رقابت کلمه کلیدی و فعالیت های رقبای شما دارد و نمیتوان عدد مشخصی برای آن اعلام نمود. برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود.

با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدن‌ها و دستکاری‌ها ایجاد می‌شوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل. قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. مثلا همکاری با سئوکارهای فریلنسر یا همان دورکار، کمی ریسکی است اما خب در طرف مقابل، همیشه هزینه خدمات سئو در شرکت ها بیشتر از هزینه خدماتی است که سئوکارهای فریلنسر و آزادکار ارائه میکنند.