سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

تا اینجا متوجه شدیم سئو ارگانیک یا سئو گوگل پسند چیست اما گوگل در این بین امکانی برای سایت هایی که هنوز نتوانسته اند رتبه خوبی کسب کنند در نظر گرفته است. به دلیل اهمیت طراحی سایت برای گوشی های همراه گوگل مبحث mobile first index را مطرح کرد تا صاحبان سایت ها ابتدا سایت هایشان را برای موبایل و سپس برای دسکتاپ طراحی کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند. اگر میخواهید خودتان سایت را در مدتی کوتاه به رتبه های برتر گوگل برسانید میتوانید در صفحه آموزش سئو تکنیک هایی که شما را به این هدف میرساند یاد بگیرید. پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید. بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود. روی هم رفته ، جستجو در موتور های جستجو ۱۰ برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد.

تقریبا از 4 ماه پیش هم شروع کردم و روزی 2 تا ویدئو سر ساعت مشخص منتشر میکنم. البته سایت اصلی بنده 3 سال هست که راه اندازی شده و این سایت جدید بصورت domain.com/video هست. من در زیردامنه سایتم دارم ویدئوهایی از یوتیوب دانلود میکنم و انتقال میدم به هاست خودم. واقعا ازتون ممنونم چون این مطالب رو معمولا به طور رایگان نمیشد به دست آورد.

تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند. یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌‌باشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید می‌‌‌توانید به راحتی اعضای سایت خود را افزایش دهید.

نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری و صرف هزینه برای سئو در مقایسه با تمامی روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین و قابل‌توجه‌تر است. اگر هنوز نمی‌دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد دقیقاً جای درستی هستید چون قرار است شما را به طور کامل با آن و تکنیک‌های تأثیرگذارش آشنا کنیم. سئو در میانه سال ۱۹۹۰ و با به ‌کارگیری توسط وبمستران و تولیدکنندگان محتوا عملاً شروع و وارد فاز جدی شد. این روزها دیگر همه وقت زیادی را در اینترنت و فضاهای مجازی سپری میکنند و خیلی چیزها هر روز دست به دست بینمان رد و بدل میشود.

  • یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است.
  • بسیاری از متخصصان سئو خود دارای یک تیم حرفه ای و شرکتی به منظور انجام خدمات برای متقاضیان هستند.
  • در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و متا دیسکریپشن ارائه خواهیم داد.
  • موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

لینک های غیر طبیعی نیز همان بک لینک هایی هستند که خریداری می شوند. اما فراموش نکنید که این روش بسیار منسوخ شده و می تواند رابطه خوب شما با گوگل را خراب کند و گوگل دیگر مقام و جایگاهی که انتظارش را داشتید را به شما ندهد. آلت تکست را بیشتر ما با عنوان تگ آلت می شناسیم که به معنای متن جایگزین است. آلت تکست ها کاربردشان این است که یک عکس را در سایت توضیح می دهند و زمانی که عکس بارگذاری نشود، آلت تکست ها نشان داده می شوند. متا کیورد برای کاربران قابل مشاهده نیستند؛ بلکه در فایل کدهای صفحه وجود دارند.

برای یلدا یه سری محصول داشتیم که براشون یه دسته بندی جدید درست کرده بودم. اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد معمولا با افت شدید جایگاه و بازدید مواجه میشوید. اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است.

(CTR)یا نرخ کلیک چیست و تاثیرش در سئو چیست؟

ما یک سایت ودپرسی شرکتی / وبلاگی داریم که نسبتا داره خوب کار می کنه و رتبه خوبی توی گوگل داره اما توی یه بخش هایی مثل موبایل فرندلی و سرعت سایت داره اذیت می کنه و همین ها داره باعث شده رتبه ش کم کم کاهش پیدا کنه. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند.

Indexing یا فهرست کردن اطلاعات:

شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود. علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبه‌‌ها نیز کمک می‌‌‌کند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار می‌‌‌گیرد. اینترنت در حال تبدیل شدن به جایی برای رقابت هرچه بیشتر است، و کسب‌‌‌‌وکارهایی که برای سایت‌های خود سئو را انجام می‌‌‌دهند دارای مزیت و فایده‌‌‌ای قطعی در بین بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهند بود. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است.

تکنیکال سئو و رفع مشکلات فنی سایت

با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است. تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست. باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید، در نهایت نمی‌توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید.