سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

زمانی که سایت شما پنالتی می‌شود، دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود یا در صفحات آخر نمایش داده می‌شود. در جلسات بعد، درمورد نحوه فعالیت سئوکارهای کلاه سیاه به شما توضیح خواهیم داد. قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم مقاله وارد نشود.

بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی، فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند. این یعنی شبکه های اجتماعی از طرق مختلف می توانند به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند. محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد؛ یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. این موضوع زمانی رخ میدهد که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد.

  • در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن.
  • سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند.
  • هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است.
  • تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید.
  • از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید.

مثال اولی که زدیم را به خاطر بیاورید، میلیون‌ها کاربر هر روز به دنبال پاسخ سوالات خود یا به دنبال حل مشکلاتشان هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌دهند. اگر شما یک وب‌سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند و شما را به اهدافتان برساند. اهمیت سئو نیز در همین است و اگر می‌خواهید که در نتیجه‌ی جستجوی یک کلمه، یکی از لینک‌های اول باشید باید به اصول و قواعد سئو احترام بگذارید و رعایت اصول آن را از واجبات بدانید. بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند و بیشتر هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید.

اتکا به روش های زودبازده که غالبا جز تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شوند، جز پشیمانی عایدی برای آنها نخواهد داشت. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد.

مهم ترین عامل در رتبه بندی سایت‌ از نظر سئو

اگر وب سایت شما حضور پر رنگی در شبکه های اجتماعی دارد، بدین معنا نخواهد بود که در گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز رتبه بالایی کسب کند. با این حال با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبدیل شدن به یک برند قوی، از نتایج این امر در حوزه سئو به صورت غیر مستقیم بهره ببرید. تاثیر میزان سن دامنه هیچگاه به صورت روشنی توسط گوگل شفاف نشده است، اما بر اساس مشاهدات می توان برداشت کرد که سن دامنه در رتبه سایت موثر است.

طراحی سایت و سئو

بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت ها حیاتی است و این کار با استفاده از کلمات کلیدی خاص که می تواند باعث ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما شود، شروع می شود. Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد. صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید.

سئو سایت چگونه انجام می‌شود

میزان دشواری کلمات کلیدی و میزان رقابت آن ها را ارزیابی کنید. رافیک وب سایت رقبا چه میزان است و مخاطبان آن ها چه کسانی هستند. سرعت لود سایت خود را با رقبا خود بررسی کنید و جهت افزایش آن اقدامات لازم را انجام دهید. محتوا سایت خود را مرتباً به روز رسانی کنید تا این پیغام به گوگل برسد که شما به سایت خود اهمیت می دهید. برای هر صفحه از سایت خود عنوان مناسب و مربوط به موضوع صفحه خود قرار دهید. از لینک سازی با سایت های خبری معتبر استفاده کنید و منابع خبری خود را حتماً ذکر کنید.

در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند. همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند. البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود.