سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و… حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم.

  • با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • پیشنهاد میکنم در دورهمی سئو که با نام کندو و به صورت ماهانه برگزار میشود شرکت کنید تا از نزدیک با متخصصین این حوزه آشنا شوید.
  • برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود.
  • برندسازی موثر باعث می‌شود تا در دل و ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید.
  • اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

زمانی که درصد متن در سایت شما نسبت به کد ها کمتر باشد، این موضوع به نفع شما نخواهد بود؛ چرا که خزنده های موتورهای جستجو، نمی توانند به خوبی سایت شما را آنالیز کنند و موضوع و محتوای آن را درک کنند. زمانی که شما می خواهید یک صفحه از سایت را حذف کنید، موتورهای جستجو و کاربران به صفحه ای مرتبط به صفحه ای که حذف کردید، هدایت می کنید. سئو رایگان است، اما در گوگل ادز شما باید برای هر کلیک، هزینه پرداخت کنید که این هزینه بسته به رقابتی بودن کلمه هدف شما و رتبه مورد نظرتان در صفحه نتایج، متغیر خواهد بود. شما به کمک سئو تنها در نتایج موتورهای جستجو می توانید در صدر باشید، اما به کمک گوگل ادز می توانید در بالاترین جایگاه صفحه سرپ گوگل و سایت ها و وبلاگ های دیگر و حتی اپلیکیشن ها باشید. زمانی که کاربری کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند کار الگوریتم Rankbrain شروع می‌شود و تست خود برای نمایش بهترین نتیجه را به شکل زیر آغاز می‌کند.

در‌واقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتور‌های جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند.

سئو یا SEO چیست؟

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به ریز و درشت مفاهیم سئو بپردازیم و هر آنچه لازم است درباره سئو بدانید را، از بیان اصطلاحات گرفته تا توضیح اینکه چطور سئو را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید، برای شما شرح دهیم. فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است.

تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ می‌کند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده می‌شوید و این باعث می‌شود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید. تبلیغات گوگل به‌صورت کلیکی می‌باشد که هزینه شمارا برای تبلیغات به‌شدت کاهش می‌دهد. ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است به‌جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن‌ها یک معنی را می‌دهند.

بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. در واقع هرفردی که وارد سایت شما می‌شود یک بازدیدکننده محسوب می‌شود. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وب‌سایت می‌گویند. ضمنا توجه داشته باشید هیچ سئو کار یا شخص متخصصی نمی تواند به شما قول دهد شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد. فاکتور های بسیاری برای قرار گیری سایت شما در صدر نتایج گوگل وجود دارند که با صرف زمان و وقت باید این فاکتور ها را برای سایتتان فراهم کنید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سئو چیست و چرا نباید آن‌را با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت.

با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. به عنوان مثال از جمله صفحاتی که تحت این ارزیابی قرار میگیرند می توان به مواردی اشاره کرد که به صورت مستقیم و جدی بر روی سلامت انسان، شادی و امنیت او تاثیر گذارند. این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود.

راه های جذب مخاطب از طریق تبلیغات گوگل

ولی به قول معروف، همه چیز را همگان دانند، دوباره اومدم اطلاعات خودم رو بروز کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. حالا سئو تمام عملکردها و اتفاقات هاییه که تو همون خانواده میوفته و روی بچه تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داره. در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد.

در سئو خارجی سایت تمرکز روی ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت است و هدف جذب ترافیک از موتور جستجو گوگل نیست. همیشه افزایش ترافیک از گوگل سبب موفقیت شما در بازار رقابت سئو نیست گاهی لازم است کاربران از راه های دیگر با خدمات سایت شما آشنا شوند و با ورود به سایت تان نرخ ترافیک را افزایش دهند. سئو داخلی سایت به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن محتوای زنجیره ای با کیفیت بالا مرتبط با موضوع سایت، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و سایر عوامل تکنیکی بستگی دارد. از دیگر کاربرد های سئو سایت این است که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و شما میتوانید برای همیشه از نتایج سئوی سایت تان برای بیشتر شدن سود کسب و کارتان بهره بگیرید.

با پیاده سازی این موارد می توانید رتبه بالایی را در نتایج گوگل بدست آورید. فرآیند آنالیز یک سایت و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن نیازمند صرف زمان زیادی است. پیشنهاد میکنم برای نتیجه گیری بهتر سئو سایت را به یک متخصص بسپارید و یا با شرکت در دوره های آموزشی دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. نمایش آنها به کاربران بستگی مستقیم به سئو سایت، متن جایگزین تصاویر و عبارتی که کاربر جستجو کرده است خواهد داشت. عدم نمایش تصویر را احتمالا در یک عبارت خاص بررسی میکنید و احتمالا شما در آن عبارت جایگاه خوبی کسب نکرده اید.