سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

سایتی که روی سئو آن کار نکرده‌اند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. SEObility یک ابزار واقعا عالی و قدرتمند برای سئو است که به شما کمک می کند وب سایت خود را با جزئیات آن نظارت کنید. SEObility یکی از معدود ابزاری است که با بروزرسانی های روزانه خود و ابزارهای ساخت بک لینک به صاحبان سایت ها و کارآفرینان اینترنتی کمک می کند تا سئو سایت خود را به سادگی بهبود بخشند.

برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

  • مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) می‌تواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سال‌ها باشد.
  • برای افزایش خوانایی و تاثیر بیشتر محتوا در سئو، حتما از تگ های h1 تا h6 درست و به اندازه استفاده کنید.
  • Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند.
  • اگر منظور شما محتوا هست براتون به ایمیلتون ارسال کردم pdfرا بررسی کنید.
  • البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

امتیاز دهندگان کیفیت گوگل به این بازخوردها اهمیت می دهند و آن ها را جزو شهرت بد وب سایت شما در نظر می گیرند. گوگل از امتیازدهندگان کیفی خود می خواهد تا صفحه اصلی و دیگر صفحات سایت شما را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که این صفحات ارتباط خوبی داشته و بروز، آموزنده و مدرن می باشند. اگر امروزه مشاهده می کنید که یک محتوای باکیفیت در رنک یک یا صفحه اول گوگل قرار گرفته است، مطمئن باشید بهتر از آن محتوا برای آن عبارت کلیدی وجود نداشته است. مادامی که گوگل محتواهای باکیفیت را پیدا کند، دلیلی نمی بیند که رنک مناسبی به صفحات با کیفیت پایین یا معمولی بدهد. این بخش مهم از گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران وقتی وارد یک بخش از سایت می شوند، آیا طبق همان روندی به پیش می روند که شما مدنظر داشته اید یا خیر. فراموش نکنید که در منو admin، تیک های مربوط به هر هدفتان را روشن کرده و توضیحات آن را تکمیل کنید.

سئو داخلی ( سئو محتوا)

URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. سئو مجموعه ای از اقدامات است که از نام دامنه تا آیتم های پیچیده تری مانند افزایش سرعت سایت را شامل می شود.

برای طراحی سایت پزشکی در جهت افزایش بیماران مطب، یک سری نکات وجود دارد که به سایت پزشکی شما کمک… بودن یک سایت در صفحه اول گوگل یکی از آیتم‌هایی است که باعث ورود مخاطبان بیشتر به سایت شما می‌شود…. سئو و دیجیتال مارکتینگ یکی از نیازهای امروز هر کسب و کاری است.

هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود. آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود. بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد.

Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو سایت

Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. طبیعی ترین تکنیک لینک سازی، ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و ارزشمند است تا بک لینک ها را به سمت خود جذب کند. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند.

آنها معمولا در پاورقی (فوتر)، هدر، ستون ها یا منوی سایت هستند. بک لینک های sitewide هم برای ایجاد لینک داخلی و هم لینک خارجی بسیار خوب هستند. یادتان باشد بحث مربوط به انکرتکست ها و انتخاب و پراکندی صحیح آن ها یکی از مهمترین سرفصل های دوره آموزش سئو در تمام دنیاست.

آیا باید برای وب سایتتان لینک سازی کنید؟

قدم بعدی این است که با ارسال ایمیل، از صاحب وب سایتی که لینک داده است درخواست کنید که به جای لینکی که به رقیب شما داده است، از محتوای سایتتان استفاده کند و به آن لینک بدهد. البته برای این کار باید بهترین کیفیت و عملکرد را نسبت به رقیب خود داشته باشید. برخی از تکنیک های ساده قدیمی، مثل لینک دهی متقابل، دیگر کارساز نیستند. بنابراین، متخصصین سئو تلاش کرده اند تا از طریق روش های مختلف، بهترین استراتژی های ساخت بک لینک با کیفیت را متوجه شوند.