سئو چیست؟ تمام آن چه باید در مورد SEO بدانید

قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست بهتر است به سوال سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. موتورهای جستجو، هر یک با الگوریتم‌ و شیوه‌ی خاص خود، همه‌ی آنچه را در فضای مورد بررسی دیده‌اند طبقه بندی می‌کنند و در جدول‌های خود نگه می‌دارند. این فهرست‌ها به آنها کمک می‌کند که بتوانند پاسخ‌ جستجوهای کاربران را سریع‌تر ارائه کنند. به زبان ساده، سئو ( یا با تلفظ صحیح اس ای او) مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل هاست که سبب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود یابد و برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق کسب کارتان را بهمراه دارد. در مرحله توسعه وب سایت نیاز است که بهترین محتوا را برای کاربران فراهم کنید.

  • شرکت نرم افزاری ماز یک امتیاز «اسپم اسکور» ایجاد کرده است که درصد سایت هایی با ویژگی های مشابه را نشان می دهد که منجر به جریمه شدن توسط گوگل می شوند.
  • و اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای خوب هستید تا بهینه ترین ساختار را از نظر قواعد سئو داشته باشد، وردپرس بهترین و مناسب ترین گزینه برای شماست.
  • در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود.
  • یا اصلا اگر خودتان یک سایت داشته باشید، مطمئنا دلتان می خواهد تا در نتایج اول جستجو ظاهر شوید؛ این کار به کمک سئو ممکن است.

با ارسال نظر و دادن امتیاز به این آموزش ما را در تولید محتواهای ارزشمندتر برای شما یاری کنید. باید همیشه با این دید محتوا تولید کنید که آن‌قدر مخاطبان خود را درگیر کنید و بتوانید سؤالات در ذهن آن‌ها را پاسخ دهید که راضی شوند محتوای شما را در شبکه اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند. توسط پلاگین های وردپرس سئو که در آموزش سئو وردپرس نیز به آن پرداختیم به راحتی می‌توانید برای هر صفحه خود عنوان و توضیحات جداگانه بسازید.

وازه رپورتاژ توسط متخصصان سئوی ایرانی رواج پیدا کرده است و در وب انگلیسی به رپورتاژ “پست مهمان” گفته می شود. سئوی فنی یا تکنیکال دارای پارامترهای تکنیکی است که بر نمایش یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند.

هدینگ تگ یا هدر تگ چیست و چه کاربردی دارد؟

فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. سئو یا بهینه سازی وب سایت را میتوان روح یک وب سایت قلمداد کرد. معنای واژه ارگانیک، طبیعی است و منظور از ترافیک ارگانیک این است که بدون پرداخت هزینه‌ به شرکت‌های تبلیغاتی و حتی گوگل، در نتایج اول جستجو قرار بگیریم و علاقه‌مندان، از طریق کلیک در نتایج گوگل وارد سایت ما شوند. موتورهای جستجو از این متا تگ ها برای رتبه بندی و نوع نمایش اسنیپت ها در صفحه سرپ استفاده می کنند.

ابزارهای گوگل نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس در این زمینه به شما کمک می‌کنند. برای کلماتی که رقابت سئویی بالایی دارند (مثل خرید اینترنتی، خرید بلیط هواپیما، ثبت برند، طراحی سایت و …)، دانش و هزینه زیادی برای سئو و کسب رتبه در گوگل نیاز است. اما به‌طورکلی، بهتر است در ابتدا، با متخصص سئو کار کنید تا زیربنای استراتژیک کار آماده‌شده و با روند و فرآیندها هم آشناشوید. زمانی‌که چرخ ماشین سئو سایت شما به حرکت‌افتاد و راندن آن ماشین را یاد گرفتید، خودتان می‌توانید پشت رول بنشینید و از رقبایتان سبقت‌بگیرید.

در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید. گوگل هم چنین ارتباط محتوای صفحه وب با کلمات کلیدی را در نظر می گیرد، زیرا اطلاعات موجود در صفحه وب را اسکن می کند و از مکان جغرافیایی کاربر، سابقه جستجوی کاربر و تنظیمات جستجو برای ارائه نتایج استفاده می کند. ارتباط صفحات وب یکی دیگر از عواملی است که نقش مهمی در الگوریتم جستجو ایفا می کند زیرا کلمات کلیدی را مطابق با درخواست کاربر و محتوا یا عنوان صفحه وب در نظر می گیرد. سیگنال های مرتبط به الگوریتم جستجو، در یافتن صفحه مربوطه کمک می کند زیرا الگوریتم گوگل داده ها را به سیگنال ها منتقل می کند. نگاهی به استراتژی های بک لینک رقبا، نوع محتوای آن ها، کلمات کلیدی مورد نظر و…

خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

اساسا، تست A/B آزمایشی است که طی آن دو یا چند مدل از یک صفحه، بطور تصادفی به کاربران نشان داده می‌شوند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری هر کدام، تعیین شود کدام مدل عملکرد بهتری برای دستیابی به هدف مورد نظر دارد. در این تست، معمولا صفحه اصلی و نسخه تغییر یافته آن با یکدیگر مقایسه می‌شوند. اما آیا این به آن معنی است که Sitewide Links تاثیر منفی روی سئو‌ی سایت ما خواهند گذاشت؟ پاسخ این است که در صورت لینک سازی‌های طبیعی، دیگر نیازی نیست نگران پنالتی شدن از جانب گوگل باشیم.

نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.

ساختار اطلاعاتی سایت خود را بهینه کنید و از ایجاد نقشه سایت غافل نشوید. از سئوی لوکال یا محلی استفاده کنید غافل مشوید و سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید. محتوای مرتبط، منحصر به فرد و مختصر و مفید برای محصولات خود درج نمایید. وب سایت خود را در فهرست ها و وب سایت های محلی (به عنوان مثال روزنامه های محلی آنلاین) تبلیغ کنید. پسوندهای دامنه سایت ها برای گوگل مهم است، بطور مثال سایت هایی که GOV – EDU هستند معمولا از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. خیلی خوشحالم که چنین فضایی فراهم شده تا صاحبنظران و افراد کار کشته ی حوزه وب در کنار همدیگه قرار گرفتن و به اشتراک تجارب کاری و فعالیت های تخصصی شون مشغول شدن.