سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-لیلی ری | سئو

از‌طریق یک همکاری گسترده، مشارکت کنندگان می‌توانند منبع و مرجعی ایجاد کنند که برتر و جامع‌تر از هر چیزی باشد که ما به تنهایی می‌توانستیم آن را بوجود بیاوریم. نمونه بارز یک سایت ویکی، Wikipedia است که به زبان‌های متعددی نوشته شده و هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند. هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است. اگر شخص بازدید کننده، مادامی که در سایت شماست، چندین صفحه در وب سایت شما باز کند، همچنان یک بازدید صورت گرفته است.

ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد. سئو تفاوت مجله خبری سئو یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده.

  • از طرح ها، رنگ ها و برجسته کردن متن برای مشخص کردن بخش های مهم محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.
  • سئوی محلی یا لوکال نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است.
  • این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید!
  • ضمن اینکه موارد دیگر تخصصی‌تری هم هستند (و نیاز به توضیحات بیشتر دارند) که در دوره جامع سئو سفینه به آن پرداخته‌ام.

علاوه بر این باعث می‌شود ترافیک بیشتری نسبت به رقبایتان جذب کنید. در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه می‌فرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است. متا تگ‌، یک قطعه کد HTML است که در بخش HEAD صفحه قرار می‌گیرد.

بررسی کلمات کلیدی رتبه گرفته در سایت

ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز به بیش از یکسال وقت و انرژی و سرمایه گذاری بلند مدت روی سئوی سایت باشد. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌دهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ما تنها فاکتورهای رنکینگ در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو هیچ وقت کاهش نمی یاد. بنابراین، همیشه باید به توسعه و سئو سایت خود ادامه دهید تا به صدر نتایج جستجو برسید.

Visit (ویزیت) از سایت چیست؟

یعنی هر وب‌سایتی که از HTTPS استفاده می‌کند یک مزیت کوچک نسبت به سایت‌های HTTP در رتبه‌بندی دارد. HTTPS یکی از ۴ فاکتور تایید شده و رسمی تجربه کاربری گوگل است. همانطور که در بخش core web vitals توضیح دادم؛ سرعت سایت یکی از فاکتورهای سئو است. مشکل اینجاست که وقتی کاربر می‌خواهد روی بخشی از صفحه کلیک کند ناگهان تبلیغ ظاهر می‌شود و کاربر به اشتباه روی تبلیغ کلیک می‌کند. مثلا برای صفحاتی که کاملا مبتنی بر متن هستند معمولا از نظر FID مشکلی بوجود نمی‌آید.

انواع بک لینک در سئو

در سال‌های بعدی سرچ اینجین‌ها ساخته شدند که دارای قابلیت های سئو بیشتری بودند. این موتورهای جستجو که در ابتدا Backrub نام داشت، در مدت زمان کوتاهی جای موتورهای جست‌وجو را گرفت. جالب است بدانید کاربردهای این سرچ اینجین‌ها همچنان زیاد است اما احتمالا آن را با نام گوگل می‌شناسید! هر چند گوگل در رشد سئو وبسایت بسیار تاثیرگذار بود، اما دیگر موتورهای جست‌وجو نیز از پا ننشستند به شکلی که یاهو تصمیم گرفت در کنار گوگل و با همکاری گوگل راه خود را پیش گیرد. Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد.

آموزش سئو فقط به همین مطالب ختم نمی شود و شما باید به کمک ابزار هایی همچون گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و… برای آنالیز وبسایت خود و سایت های رقبایتان استفاده کنید. اهمیت سئو آنجایی مشخص می شود که سایتی در رتبه اول گوگل قرار دارد، معمولا بالاترین بازدید را به خود اختصاص می دهد. اما این رتبه چرا باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ به عنوان مثال، هنگامی که شما عرضه کننده محصولی باشید یا برای ارتقا کار خود می خواهید تبلیغاتی را انجام دهید. در این صورت رتبه سایت برای شما اهمیت پیدا می کند؛ چرا که بازدید بیشتر به معنای مشتری بیشتر برای کسب کار شما و در نتیجه درآمد بالاتری است.