سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. مفیدترین آنها دموگرافیک (سن، جنسیت) و مکان (کشورها) کاربر هستند.

  • در حقیقت، سئو، نحوه اتصال هر یک از عناصر موجود در یک وب سایت به یکدیگر، برای ایجاد یک استراتژی منسجم است.
  • با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید.
  • محتویات موجود در صفحات ایندکس شده، می‌توانند در صفحه نتایج جستجو برای جستجو‌های مرتبط به نمایش در‌آیند.
  • بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند.

اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد معمولا با افت شدید جایگاه و بازدید مواجه میشوید. اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید.

برای سایت‌های تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بک‌لینک‌های باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید. بک‌لینک به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایت و محتوای لینک دهنده کمک زیادی نمی‌کنه و حتی امکان داره آسیب هم بزنه. به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنیم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند. میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید.

علت حذف ناگهانی صفحه ای از گوگل چیست؟

ابزاری برای سلامت فنی وب سایت شما دارد که مشکلات وب سایتتان را به وضوح نشان می دهد. البته فراموش نکنید اینکه به تصویر از سایت شما لینک بدهند از نظر سئو سایت ارزش خاصی ندارد. حضور نام برند شما در سایت های معتبر، مثل وب سایت های برتر خبری، گزینه خوبی برای گوگل است وضعیت شهرت شما را بررسی کند. تمامی مشکلاتی که در بالاتر بیان شد را مرتفع کنید و سعی کنید که خاص باشید؛ در این صورت است که گوگل عملکرد شما را باکیفیت تلقی کرده و صفحات سایتتان را در بین رتبه های برترش جای می دهد. نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر شما نیز صفحاتی مثل صفحات YMYL در وب سایت خود دارید، گوگل آن ها را شناسایی کرده و به طرز متفاوتی با آن ها برخورد خواهد کرد.

البته در عدد ۱۰۰۰ نکته خاصی نیست؛ اما معمولا مقاله‌ای که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد؛ ممکن است بار محتوایی مناسبی نداشته باشد. در فصول قبل؛ به خیلی از موارد سئو پرداخته شده است، پس اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم و فقط نکات مربوط به سئو سایت‌های وبلاگی را توضیح می‌دهم. ضمن اینکه اگر مباحث را متوجه نمی‌شوید حتما ابتدا دروس کامل را بگذرانید و سپس به اینجا باز گردید. بر خلاف سایت‌های فروشگاهی و خدماتی که از فروش محصول یا خدمات کسب درآمد می‌کنند؛ معمولا درآمد سایت‌های وبلاگی و مجله‌ای از تبلیغات است. بنابراین در سئو اینگونه سایت‌ها ما صفحات محصول یا خدمات نداریم. من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده.

مراحل تولید محتوای سئو شده

با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. روش‌های مختلفی برای لینک‌سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو تکنیک‌های کلاه‌سیاه محسوب می‌شوند و برخی دیگر کلاه‌سفید. در ادامه بحث های مربوط به آموزش سئو رایگان در مورد لینک های داخلی باید صحبت کنیم.

هزینه ای که برای سئو کردن سایت پرداخت میکنید، اغلب در برابر هزینه تبلیغات محیطی و اینترنتی به صرفه تر است. موفقیت در سئو باعث میشود شما به شدت از رقبای خودتان فاصله بگیرید. ایران هاست، ارائه دهنده سرويس های ثبت دامنه، ميزباني وب، تجارت الکترونیک، میزبانی ایمیل، میزبانی اختصاصی، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی مطابق با استانداردهای جهانی است.

وقت کافی بگذارید، تحقیقات قوی انجام دهید، داده های اصلی یاکیفیت تهیه کنید و در ارائه آن ها کاملا صداقت داشته باشید. در هر تجارت آنلاینی، صفحات محصولات باید بسیار باکیفیت و جذاب باشند. این صفحات اغلب به عنوان صفحات فرود برای کمپین های PPC، از جمله بازاریابی AdWords یا رسانه های اجتماعی پولی استفاده می شود.

امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت.