سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است.

به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت هم در سئو داخلی و هم در سئو خارجی می شود. Indexing – تهیه یک نسخه و تحلیل محتوای آندر این مرحله گوگل اطلاعات خزش شده را در دیتابیس خود ثبت کرده و مورد تحلیل بررسی قرار می‌دهد. قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید. قیف فروش اینترنتی در کل 4 مرحله، جذب، تبدیل، فروش و وفادار سازی دارد که سئو فرایند جذب را انجام می‌دهد و محتوای سئو شده فرایند تبدیل مشتری به علاقه‌مند و درنهایت فروش و پول‌سازی. بعدازاین فرایند شما با اعمالی مانند ایمیل مارکتینگ و خلاقیت، مشتریان خود را به یک وفادار تبدیل می‌کنید.

  • توصیه ما این است که در یک متن 1000 کلمه ای از 10 تا 20 بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید البته این میزان برای کلمات کلیدی اصلی است، برای کلمات کلیدی فرعی، توصیه ما بین 5 تا 8 بار است.
  • گرچه هر موتور جستجو، استانداردهای خاص خود را دارد اما اگر گوگل را مبنا قرار دهیم، در سایر موتورهای جستجو هم رتبه خواهیم‌داشت.
  • چون گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند.
  • وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هریک از این موضوعات برای بررسی نیازمند چندین مقاله یا ویدئو آموزشی هستند.
  • مفید بود و با خصاصت کمی نوشته شده( البته بعضی از مطالب زیادی خلاصه هست و درکشون نیاز به آموزش بیشتری داره. ضمنن مقداری غلط املایی هم این مقاله داره ) ممنون و خسته نباشید.

برای بالا بردن میزان ماندگاری کاربر در سایت یا Avg Time On Page می‌توانید با استفاده از ویدیو و صوت کاری کنید که کاربران مشتاق شوند زمان بیشتری را درون سایت شما سپری کنند. عامل سومی که در الگوریتم Rankbrain بررسی می‌شود مدت‌زمانی است که کاربر پس از ورود به سایت شما در صفحه موردنظر سپری می‌کند. هر چه کاربر زمان بیشتر در آن صفحه بماند یعنی سایت شما توانسته رضایت آن را جلب کند. قاعده‌ی رفتاری موتورهای جستجوگر بدین شکل است که بتوانند در صفحات سایت‌ها بخزند و به بن‌بست رسیدن برای آن‌ها اصلاً خوشایند نخواهد بود. هر صفحه‌ای از سایت شما باید دارای دو تگ مهم title و description باشد تا گوگل در نمایش نتایج خود از آن‌ها استفاده کرده و بتواند تأثیر مستقیم در جذب کاربر و گرفتن Click های بیشتر باشد. اگر در این بخش مشکلی وجود داشته باشد سئو سایت شما قطعاً با مشکلات جدی روبرو خواهد بود و این احتمال وجود دارد که حجم زیادی از ترافیک سایت خود را از دست بدهید.

Off-Page سئو یا سئو خارجی

برای این که سرعت سایت خود را بسنجید، یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که میتواند در رتبه شما در موتورهای جستجو هم اثر مثبت بگذارد، استفاده از پیج اینسایت خود گوگل است. یعنی موتور جستجوی گوگل، یک صفحه مشخص از سایت ما را دیده و آن را در فهرستش قرار داده است. اسپم اسکور سایت فروشنده لینک چک کنید، و اگر حجم زیادی بک لینک‌ غیرمرتبط دارد، حتی با اسپم اسکور کم خریداری کنید. ضروری نیست، اما اگه تعداد صفحات سایتتون زیاده، حتما پیشنهاد میشه که سایت مپی ایجاد و اونو در گوگل سرچ کنسول Submit کنید.

زامبی پیج‌ها انگیزه و ارزشی نه برای بازدید کنندگان و نه برای موتور‌های جستجو نداشته و فقط بوجود آمده‌اند زیرا کسی زمانی قصد داشته تا روی کلمات کلیدی خاصی رتبه بگیرد. White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است. به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد. برای آنکه هنگام جستجو‌ی مطلب، مفید‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات برای شما فراهم شود، این الگوریتم‌ها فاکتور‌ها و معیار‌های بسیاری را مد‌نظر قرار می‌دهند. معیار‌هایی مثل کلماتی که در مطلب خود جستجو کردید، مربوط بودن و قابلیت استفاده صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما. تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود.

رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد. در این روش، ترافیک و تعامل بازدید کنندگان با یک سایت در طول سه ماه گذشته سنجیده می‌شود. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند.

مساله مهمی که در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد ماهیت پویای الگوریتم‌ها و رقابت دایمی بین کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر در گوگل است، در نتیجه مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت برای خود تدوین کنید. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما در این مسیر کمک خواهند کرد. همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتم‌های گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید.

از کجا و چطور سئو یاد بگیریم؟

پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب و بررسی چگالی آن ها از جمله قابلیت های این ابزار است. ارائه مفاهیم پیچیده سئو با زبانی ساده برای استفاده آسان کسانی که قصد دارند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند و کسب و کار خود را پررونق کنند. شما عزیزان می توانید برای آموزش سئو از طریق سایت ahrefs.comبه وبلاگ این سایت رفته با کمی حوصله برای ترجمه متون آن اصول سئو را تا حد قابل قبولی بیاموزید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، مقوله جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که در سراسر جهان به آن پرداخته می شود، اما در چند سال اخیر به عنوان یک حرفه پرطرفدار شناخته شده و پیشرفت های زیادی کرده است. مسلماً انتشار محتوای خبری، تضمین کننده رتبه بالای سایت در گوگل یا جذب ترافیک بیشتر برای سایت نیست. در ادامه، با چند فاکتور کلیدی که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو، برای وب سایت های خبری در نظر داشته باشیم آشنا می شویم.

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل چیست؟

اینها را گفتم که بدانید، چه مطلبی باید بنویسید، و چه پیش فرض ابتدایی از سئو مطالب سایت و یا چیستی سئو داشته باشید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در بلاگ یا سایت خود منتشر کنید، این فرضیه را برای سئو در ذهن خود همیشه مطرح نمایید. تا اینجا دقیقاً متوجه شدیم که سئو چیست، سئو به چه معناست و باید دقیقاً چه چیزی را بهینه کنیم.

گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم. برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت.