سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

وقتی قرار است مقاله یا مطلبی را برای وبلاگ خود بنویسید حتماً دقت کنید که محتوای شما همیشگی باشند. یعنی آن محتوا مربوط به موضوعاتی است که مطمئناُ طی دوره زمانی طولانی ارزش و اعتبار خود را (تنها با تغییرات کوچک یا بروزرسانی) حفظ می‌کنند. متن آلت تصویر باید به شکل مفیدی توصیف گر تصویر باشد، یعنی اینکه باید متنی را به موتور جستجو ارائه دهد که بتواند آن را جزء موضوع مشابهی با آن مطلب وبلاگ قرار دهد. احتمالاً قبل از اینکه مطلب جدید خود را بنویسید به این فکر می‌کنید که چطور از کلیدواژه خود در متن آن پست بهره ببرید. اینکار خوب است اما نباید همه تمرکزتان را روی کلمات کلیدی بگذارید. خدایی من تو یه دوره پولی تولید محتوا شرکت کرده بودم اما ارزشش کمتر از این مقاله رایگان بود.

اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا در بتوان در جهت سئو سایت از محتوا استفاده کرد. مثلا در تولید محتوای متنی اشتباهات املایی زیادی امکان داره وجود داشته باشد که شما باید در مرحله بهینه سازی اون‌ها رو برطرف کنید یا در محتوای ویدیویی باید قسمت‌های اضافی ویدیو را کات کنید. این درست است که انتخاب کلمات کلیدی بسیار بسیار دشوار است.

  • البته ابزار و تکنیک های خاصی نیز وجود دارد که وبمسترها میتوانند به کمک آنها در هر حوزه ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهند.
  • علاوه بر این به دغدغه ها و سوالات مخاطب هم در آن پاسخ داده شده باشد.
  • شما با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید بهترین کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود را پیدا کرده و با استفاده از آنها محتوای سئو شده تولید کنید.
  • البته باید توجه داشت که محتواهای ویدیویی با توجه به اهمیت بالایی که دارند، باید کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشند که موجب هدر رفتن زمان کاربر و همچنین از دست دادن توجه موتورهای جستجو نشوند.

هدف از HOOK در واقع بوجود آوردن شرایطی است كه بتواند كاربران را به سمت خود جذب كند. اگر اين كار به درستي انجام شود، این شرایط می تواند باعث ميشود كه كاربران، جذب محتوايتان بشوند. با این جستجو تمام مطالبی را که ما در مورد محتوا قرار داده ایم را می توانید ببینید. برای اینکه میزان ترند بودن یک موضوع را بسنجید، می توانید از ابزارGoogle Trends استفاده كنيد تا ببينيد چقدر يك كلمه ى كليدى مرسوم است.

بهینه سازی محتوای ویدیویی و بصری

بدون هدف مستقیم فروش بنویسید چرا که شما قرار است یک مشاور خوب باشید نه یک بازاریاب. شما تصمیم به آموزش دارید نه تبلیغات و بدانید که فروش خوب حاصل محتوای آموزشی متناسب شما خواهد بود. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده ­روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید. عنوان شما مانند درب ورودی مقاله شماست که هرچه بهتر انتخاب شود عامل جذب کننده خیلی بهتری برای مخاطب شما خواهد بود.

پرسش‌های متداول درباره سئو و بهینه سازی محتوا

همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد. این بدان معناست که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سوالات افراد پاسخ می دهند. محتوای شما باید بهترین نتیجه برای یک جستجو انجام شده باشد … اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه خوبی بگیرد، باید عالی باشد. هزینه طراحی سایت در شرکت¬های مختلف متفاوت بوده و تابع عوامل مختلفی است.

حالا فرض کنید 3 پاراگراف این صفحه به طرز تهیه املت بپردازد. عملا صفحات زامبی صفحاتی هستتند که گوگل آنها را ایندکس میکند ، ولی کسی آنها را نمیخواهد. مطمئن شوید که تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای‌تان عملکرد محتوا را کند نمی‌کنند. رپورتاژ آگهی‌ها، آگهی‌های محلی هستند که فقط برای برآوردن یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شوند و آن وادار کردن… © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرح این پرسش‌ها در عنوان سبب می‌شود نرخ کلیک افزایش یابد. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد. اگر همه ي نتايج رتبه بندي شده در گوگل، محصول يا صفحات خدماتي باشند، پس شما بايد يك محصول يا صفحه خدماتي با ارزش ١٠ برابر بيشتر همه ي آن نتايج توليد كنيد. اگر بيشتر نتايج، پستهاى وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد. اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد.

سئو محتوا (SEO Content) چیست؟

گوگل سعی کرده است این رفتار کاربران را تقلید کرده و الگوریتم‌های خود را بر اساس آن طراحی کند. از این رو باید بدانید نوع ساختار محتوا، نوع نگارش پاراگراف‌ها و تیتر ها از اهمیت بسیار بالایی برای کاربر و موتور های جستجو برخوردار است. لینک سازی داخلی روشی موثر برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ارتباط محتوای شما، وادار کردن خوانندگان شما به صرف زمان بیشتری در سایت شما و کاهش نرخ پرش است. پیوند دادن به منابع خارجی مفید مانند ویکی پدیا باعث ایجاد اعتماد و بهبود تجربه کاربر می شود. شاید عزیزانی که موضوع تولید محتوای سئو شده چیست را دنبال میکنند، بخواهند بدانند محتوای سئو شده چگونه میتواند بر روی سرعت یک سایت تاثیر گذار باشد. در واقع محتوایی سئو شده است که تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی که درون آن قرار داده می شوند، توسط ابزارهای مناسب کم حجم شده باشند.