سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید. بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است.

هرچه محتوای شما توسط افراد بیشتری مطالعه شود احتمال بالا رفتن رتبه این محتوا در گوگل بیشتر خواهد شد. البته قرار نیست تنها برای موتورهای جستجو محتوا تولید شود. دقت کنید محتوایی تولید نکنید که ضعیف و کوتاه باشد بلکه محتوایی ارزشمند تولید کنید که هم برای موتور جستجو و هم کاربر ارزشمند تلقی شود. در غیر این صورت بیم اینکه توسط گوگل جریمه شوید وجود دارد. به یاد داشته باشید محتوای ضعیف و ناقص نرخ بونس ریت بالا ونرخ تبدیل کمی دارد.

  • در ادامه ما توضیح می دهیم چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که یک ساختار سایت ایده‌آل چگونه است.
  • محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود.
  • با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمی‌خواهم هر چیزی که برای بهینه‌سازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم.
  • سپس تنها از همین برچسب‌ها برای پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید.
  • در نتیجه کاربران به شکل راحت تری می‌توانند موضوع مورد نیاز خود را جستجو کرده و خیلی سریع تر به آنچه که به دنبالش هستند، دست پیدا کنند.

سئو کردن محتوا مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا به طور پیوسته ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. در این مقاله، ما بهترین تکنیک های سئو کردن محتوا یا وبلاگ را برای بهینه سازی موتورهای جستجو شرح می دهیم. یکی دیگر از نکات آموزش تولید محتوا و سئو صفحات زامبی صفحات وبی هستند که ترافیک انسانی کمی ایجاد می­کنند یا اصلاً هیچ ترافیکی ایجاد نمی­کنند. آنها ممکن است ایندکس شوند، و ممکن است ترافیک ربات را از خزنده­های موتورهای جستجو ایجاد کنند، اما در جذب بازدیدکنندگان واقعی ناکام هستند.

این عبارت به معنی کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی است. البته وقتی که تعداد کلمات در عبارت زیاد شده و long tail ها را تشکیل می­دهند، تعداد ترکیب­ها گسترده تر شده و کار با آنها هم به طبع دشوار تر است. اما قطعا این عبارات توانایی این را دارند که شما را سریع تر به هدفتان که گرفتن رتبه و جذب مخاطب درست است برسانند. افرادی که با این عبارات کلیدی، محتوای شما را جستجو و پیدا می­کنند با احتمال خوبی همان مخاطب مورد نظر شما هستند و از طرفی وقتی می­توانید با این عبارات رتبه بگیرید قطعا با خود کلیدواژه ها هم می­‌توانید. اگر تا به حال متنی برای وبلاگ نوشته باشید، می دانید سئو محتوا و انتشار آن چه قدر می تواند طول بکشد. از انتخاب موضوع، جمع آوری اطلاعات، نوشتن پست گرفته تا انتشار آن، معمولا ساعت ها زمان نیاز دارد.

نکات کلیدی در سئوی محتوا

اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم). اگر به طور نسبی، با دنیای اینترنت و موتو­­رهای جستجو، آشنایی داشته باشید احتمالاً راجع به “آموزش سئو محتوا” یا “محتوای سئو شده” مطالبی خوانده اید. در این مقاله می خواهیم به طور کاملنحوه نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم. محتوایی است که بهتر از نتایج موجود در صفحات‌های نتایج موتورهای جستجو است.

دیدگاه مربوط به “آموزش سئو محتوا: صفر تا صد”

مورد دوم ممکن است منجر به تجربه بد خواننده و مجازات­های گوگل شود و همانطور که قبلاً گفتیم، استراتژی شما برای هر قطعه محتوا بسیار پیشرفته­تر از تمرکز صرف بر روی یک کلمه کلیدی خواهد بود. داشتن تجربه کاربری موفق می تواند در بالا بردن سرعت بهینه سازی سایت شما موثر باشد. زمانی که کاربر درگیر محتوا شود به دنبال محتوای بیشتر است، با محتوا بیشتر تعامل برقرار می کند و آن را به اشتراک می گذارد. از ساختار کلی گرفته تا جزئیات چیدمان از تولید محتوای با کیفیت مطمئن شوید. اگر می خواهید ترافیک زیادی از طریق جستجو به دست آورید باید پیش از نوشتن محتواتحقیق کلمات کلیدیانجام دهید. با این کار می توانید روی کلمات کلیدی که کاربران در زمینه کاری شما آنها را جستجو می کنند تمرکز داشته باشید و ترافیک بیشتری برای سایتتان به ارمغان آورید.

بارها دیده ام که مقالات طولانی، حتی بدون بک لینک هم جایگاه خوبی در گوگل گرفته اند. در کنار لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات گاهی اوقات لینک دادن به صفحاتی که خارج از سایت شما هستند هم لازم است. البته لینک دادن به خارج سایت معمولا در مقالات سایت اتفاق می افتد. وقتی کلمه کلیدی تان را در گوگل سرچ می کنید یکسری از عبارات مشابهی که مردم در رابطه با آن جست و جو کرده اند و اتفاقا جست و جوی بالایی هم دارد را می توانید ببینید. طبق قانون هاب اسپوک باید یک صفحه که قدرت بیشتری نسبت به سایر صفحات از نظر سئو داشته را به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته و سایر صفحات سایت را به آن صفحه لینک داد. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است.

البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود.

محتوای سئو شده چیست؟

بسیاری از مبتدیان فقط از حدس های خود برای نوشتن درباره موضوعاتی که احساس می کنند کاربرانشان علاقه مند هستند استفاده کنند. شما نباید به حدس های کور متکی باشید، به ویژه هنگامی که می توانید با ابزار های مختلف بهترین کلمه کلیدی را برای نوشته خود پیدا کنید. تحقیق کلید واژه یک تکنیک است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان موتور های جستجوگر مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک به شما کمک می کند موضوعاتی را که کاربران شما علاقه مند هستند بر اساس داده های موتور جستجو پیدا کنید. وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو شناسایی و نمایش داده شود.