سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده Seo Content رشدانا

تقویم تولید محتوا یک برنامه زمان‌بندی است که مشخص می‌کند شما چه زمان­هایی و چه نوع محتوایی را باید منتشر کنید تا بر اساس اهداف شما باشد. سئو؛ یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا فرایندی که در طی آن مردم زیادی می‌توانند به‌سادگی و از طریق موتورهای جستجو سایت و محصولات ما را بیابند. این نوع لینک ها فقط خوانندگان را از بین می برند و می تواند منجر شوند که موتورهای جستجو وب سایت شما را جریمه کنند. هر صفحه از وب که به شما لینک می دهد یک”رای” سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید.

در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید. این عدد ثابت نیست و بسته به طول مطلبی که می‌نویسید شاید لازم شود لینک‌های داخلی بیشتری نیز در نوشته خود بگنجانید. مطالعه انجام شده توسط نلسن نورمن گروپ نشان داد که تنها ۱۶ درصد از کاربران بصورت کلمه به کلمه متون را می‌خوانند.

  • کاربران معمولا پاراگراف‌ها را برای رسیدن به سوال خود اسکن می‌کنند.
  • در این فرمت از انواع تصاویر، ویدئو و اصوات برای هرچه جذاب‌تر کردن محتوا استفاده می‌شود تا اطلاعات یا اخباری در اختیار کاربر قرار گیرد.
  • نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتورهای جستجو قابل مشاهده اند.

آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. تجربه ثابت کرده است؛ استفاده از کلمه کلیدی صفحه در تعدادی از تگ های هدینگ؛ برای کسب رتبه موثر است. این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود. به ویژه برای زمانی به کار می‌رود که قصد دارید به یک دامنه دیگر لینک بدهید. حداکثر طول عنوان یک پست 70 کاراکتر است و این به دلیل آن است که گوگل، بینگ و یاهو هر کدام به ترتیب دارای یک عرض قابل مشاهده تا حداکثر 70، 71 و 71 کاراکتر هستند. البته شما می‌توانید عنوانی طولانی‌تر انتخاب کنید اما این عنوان در موتورهای جستجو به طور کامل نمایش داده نمی‌شود.

استفاده از عکس و توضیحات متناسب جایگزین آن

بی صبرانه منتظرم تا پست بعدی وبلاگ شما را در بالای نتایج جستجو ببینم. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید. این یک چیز است که کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان و URL خود ببینید.

الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند. خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید. مخاطبان وب، محتواهای متنی را نمی خوانند بلکه آن ها را اسکن می کنند! یعنی به جای این که کلمه به کلمه و خط به خط، کل متن را بخوانند، سعی می کنند به صورت کلی نگاهی به محتوا بیندازند و اگر بخشی از محتوا توجه آن ها را جلب کرد، آن بخش جذاب تر را مطالعه کنند. اگه هم صاحب کسب‌وکار باشی، می‌تونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره!

تعیین استراتژی هدف جستجو (search intent)

در این مطلب از سری مطالب آموزش سئو سئولب به ایجاد یک محتوای سئو شده که پتانسیل زیادی برای رتبه گرفتن در صفحه اول دارد پرداخته ایم. پیمایش و طرح‌بندی ساده، یافتن سریع تمام اطلاعات لازم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این بدان معنی است که شما می خواهید سرعت بارگذاری سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای ایجاد محتوایی که فورا بارگیری می شود و تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد، از amp استفاده کنید. مطالب وبلاگ نباید صرفاً متن باشند بلکه باید تصاویری را در آن‌ها قرار داد تا به توضیح دادن کمک کنند و بیانگر محتوای شما باشند.

در صورتی که بیننده شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند، برای اطلاعات بیشتر حتماً پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید. قادر است یک هرم کلمات کلیدی و هرم استراتژی محتوای بی نقص ترسیم کند. نحوه کار با ابزار های آنلاین جستجوی کلمات و عبارات کلیدی همچون KWFider و Keyword Planner را به خوبی می‎داند. نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتورهای جستجو قابل مشاهده اند. آیا برای یک محتوای عالی چیز ناراحت کننده تری به اندازه غلط تایپی وجود دارد؟ نه وجود ندارد.

شما علاوه بر نوشتن محتوای مبتی بر سئو، نیازمند به عوامل خارجی برای بهبود رتبه سایتتان هستید. در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایت‌ها به حساب می‌آید. سئو محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن ترافیک هدفمند و مفید برای وب‌سایت شما است که می‌تواند به‌تنهایی باعث به دست آوردن سود بسیار زیادی برای شما شود.

کلمه کلیدی یا Keyword چیست؟

در این مدل نوشتاری محتوا، هدف از تولید محتوا رسیدن به صفحه اول در کلمات کلیدی است. کاربران با پرسیدن سوال از گوگل هدف سرچ خود را تعیین می‌کند. گوگل از این استفاده می‌کند تا دقیقاً آنچه که شخصی هنگام جستجو به دنبالش است را مشخص کند. آن‌ها هر کلمه‌ای را با استفاده از مدل‌های زبان پیچیده‌ای که بر اساس جستجوهای گذشته و بازدیدهای کاربر است، تجزیه می‌کنند. هنگامی‌که گوگل هدف جستجوی کاربر را مشخص کرد، آن‌ها محتوای رتبه‌بندی صفحات وب را بررسی می‌کنند تا بفهمند کدام یک از این‌ها مهم‌تر است. بنابراین این بخش اصلی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است.