سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

چرا به تولید محتوای سئو شده نیاز داریم؟ منظور از سئو محتوا چیست؟ به طور کلی، محتوای مبتنی بر سئو، محتوایی است که پتانسیل بالایی در گرفتن رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌های بهتری کسب کنید، نیاز به محتوای سئو شده دارید. با این کار هر گاه کاربری کلمه کلیدی مربوطه را سرچ می کند، محتوای شما در رتبه های بالای صفحه اول نشان داده می شود. اینکه یک محتوا با رعایت کلیه نکات و قوانین سئو داشته باشید، نیازمند یک متخصص حرفه ای در این زمینه می باشد و خودتان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید.

کاربران معمولا پاراگراف‌ها را برای رسیدن به سوال خود اسکن می‌کنند. سعی کنید اطلاعات کلیدی و اساسی را در ابتدای پاراگراف در اختیار کاربر قراردهید. در نهایت هدف شما باید جلب نظر کاربران و گوگل به صورت همزمان باشد.

  • بنابراین برای رتبه گرفتن از گوگل مهم است که به درستی به سوال‌های کاربران پاسخ دهید.
  • به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید.
  • هميشه از خودتان بپرسيد كه چطور می توانید با توجه به منابع و زمانی که در اختیار دارید، محتوایی تولید کنید که از رقبایتان بهتر باشد.
  • محتوایی است که بهتر از نتایج موجود در صفحات‌های نتایج موتورهای جستجو است.
  • در انتخاب این کلمات کلیدی باید دقت کنید که نه خیلی عمومی باشد و نه خیلی تخصصی.

بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید. این موضوع باید بنیان محتوای شما را شکل دهد؛ کلیدواژه‌های انتخابی شما بر عوامل دیگر صفحه تأثیر خواهد گذاشت.

چاشنی سئو رو به محتوات اضافه کن تا جون بگیره!

اسم آن برگرفته از برگ درختانی است که همواره در طول سال دارای برگ‌های سبز هستند. یک استراتژی خوب در بروزرسانی محتوای قدیمی بروزرسانی و بهبود محتوای مطالب همیشه سبز موجود در سایت است. فرض کنید می‌خواهیم یک کمپین تولید محتوا حول موضوع «فروش در شبکه‌های اجتماعی» ایجاد کنیم. در این مثال، «فروش در شبکه‌های اجتماعی» یک موضوع بنیادی است یا فرعی؟ پاسخ درست این است که بستگی دارد!

چگونه محتوای سایت خود را سئو کنیم؟

شما با قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه کمک بسیاری به گوگل در درک مفهوم صفحه خواهید کرد. برای درک بهتر گوگل از محتوای صفحه کارهای دیگری هم باید انجام بدهید که در ادامه به آن می پردازیم. تمام این اشتباهات و اشتباهات مشابه در تولید محتوای سئو شده در نهایت به اذیت شدن کاربر، هنگام خواندن محتوای شما منجر می شود. ممکن است محتوای شما از فرم استاندارش خارج شود و خواندن آن برای کاربر چندان جذابیتی نداشته باشد!

با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمی‌خواهم هر چیزی که برای بهینه‌سازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم. در عوض، از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که به خوانندگان این امکان را می دهد که دریابند هنگام کلیک روی یک لینک، چه چیزی پیدا می کنند، مانند راهنمای بهینه سازی موتور جستجو. وقتی لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کردید، وقت آن است که یک پست وبلاگ متمرکز بر یکی از این کلمات کلیدی بنویسید.