آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. به جرات میتوان گفت مهمترین بخشسئو داخلیبخش محتوای سایت است. محتوا را نمی توان یکفاکتور سئودر نظر گرفت زیرا بسیاری از فاکتور ها تحت تاثیر محتوا می باشند و برای بهینه کردن آن استفاده می شوند. پس اگر بتوانید محتوای سئو شده و جذاب تولید کنید، بدون شک می توانید رشد قابل توجهی را شاهد باشید. سئوی تکنیکال، مبحثی است که با سایر آنچه که در مورد آن صحبت کردیم متفاوت است. اکثر فاکتورهای سئوی تکنیکال مربوط به کل سایت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از نکات مهم آن این است که قبل از اینکه شروع به بهینه سازی محتوا کنید باید محتوای خود را خالص کنید.

  • از شما انتظار نداریم که هر یک از این استراتژی‌های عالی را درست از همین الان در محتوای خود پیاده‌سازی کنید.
  • بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمه‌ای را پیشنهاد می‌کنند.
  • این امر به اشتراک گذاری محتوای شما را برای مردم آسان می­کند.
  • قبلا خیلی در مورد افزونه یواست سئو صحبت کردم و گفتم که به طور مستقیم تاثیری روی سئوی محتوا نداره اما یک راهنمای خیلی خوب هست تا بتونید یه محتوای سئو شده خیلی خوب ایجاد کنید.
  • با این جستجو تمام مطالبی را که ما در مورد محتوا قرار داده ایم را می توانید ببینید.
  • سپس دو تا سه ماه پس از انتشار، عملکرد پست را بررسی می­کنید و متوجه می­شوید که کسی آن را ندیده است و قطعا بازخوردی هم ثبت نشده­است.

اینکار در ابتدا، کار جذابی بود اما در حال حاضر به لطف گوگل نیازی به انتخاب کلمات کلیدی نیست (فرض بر این است که اینکار برای سایت خطری ندارد). بسیاری از بازاریابان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در پایان تولید محتوای خود آن را بهینه سازی می‌کنند. زیرا آنها در تلاشند که نشان دهند که محتوای جدیدی که تولید کرده‌اند نظیر ندارد و برای اینکه محتوای سئو شده تولید کنند از چند کلمهٔ کلیدی و لینک استفاده می‌کنند. گوگل هرکدام از عبارات هایی را که پیش‌بینی می‌کند نیت اصلی کاربر از جستجو بوده است، به نتایج مرتبط آن متصل می‌کند.

اما سعی کنید الکی تعداد لینک های داخلی در صفحه را زیاد نکنید و فقط برای دسترسی بهتر و ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات ازش استفاده کنید. همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. البته انواع مدل های محتوا در سایت وجود دارند که می توان به محتوای صفحه مقاله، محتوای صفحه محصول، محتوای دسته بندی ها، محتوای صفحه خدمات، محتوای لندینگ پیج های خاص در سایت اشاره کرد. در قسمت پایین،‌ ویدیوهای آموزش سئو محتوا قرار دارد که مربوط به دوره رایگان سئو است. در صورتی که تمایل ندارید از ویدیوها استفاده نمایید، در ادامه صفحه، متن آموزش را مطالعه نمایید.

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یه رویکرد استراتژیک است که هدف ان انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است. هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت اقدام مطلوب ( خرید، سفارش، تماس تلفنی و … ) است. تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است. اضافه کردن کلمات کلیدی اضافه برای موتورهای جستجو که برای کاربران نامفهوم. گوگل نه تنها کلمات کلیدی را در نظر می گیرد بلکه مترادف ها را نیز ملاحظه می کند اما وقتی یک نفر کلمه ای را در گوگل سرچ می کند به دنبال همان کلمه در صفحه نتایج است.

هدف از نگارش این صفحات، معرفی خدمات یا محصولات عرضه شده توسط یک وبسایت است. این صفحات غالبا اولین بخشی هستند که مخاطب پس از ورود به سایت وارد آن می‌شود. همچنین از این نوع محتواها در کمپین‌های تبلیغاتی ppc بهره می‌برند.

۶. انتخاب تیترهایی که با یک نگاه اطلاعات را منتقل می‌کنند

اما عکس‌ها و ویدیوها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد. که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. طول یک تکه از رشته چقدر است؟ صادقانه بگویم، هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد، اما این سوالی است که بارها و بارها پرسیده شده­است.

انتخاب تیتر مناسب

همانطور که محتوای سئو شده بیشتری می نویسید، ابزارهایی را که دوست دارید پیدا کرده و یک استراتژی ایجاد می‌کنید که مدیریت کل فرآیند را آسان‌تر می‌کند. و هنگامی که رتبه بندی محتوای خود را به لطف کار سختی که انجام می‌دهید مشاهده ‌کنید، انگیزه بیشتری برای حفظ آن خواهید داشت. تگ‌ها روشی عالی برای تقسیم متن، سیگنال دادن به خواننده در مورد اطلاعات بعدی و بهبود کلی تجربه کاربر هستند.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ (کامل‌ترین راهنمای موجود)

از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ شخصی مورد بحث قرار می گیرند. موتورهای جستجو محتواهای جذاب را در نتایج جستجو رتبه بندی می کنند. از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند. بنابراین باید پست های وبلاگ شما حاوی تصاویر بین پاراگراف ها باشد تا رتبه بهتری دریافت کند. البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید.

محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود. بخش آخر مربوط به این حوزه پاک کردن محتوایی است که دیگر مناسب مخاطب شما نیست. گرچه هدف شما آن است که محتوای شما همیشگی باشند اما برخی از آن‌ها نیز قطعاً با گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهند.