آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

استفاده از عکس و ویدیو فوق العاده تاثیر بالایی در سئو سایت دارد. برخی از درس‌های نوشتن محتوا که در طول سال‌ها آموخته‌اید و به سئو کمک کرده‌اند کدامند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از نظر مخاطب هر چه این عکس ها از جنبه سمبلیک بودن خارج شود و حاوی اطلاعات و مفاهیم مرتبط با محتوا باشد در جذب مخاطب تأثیر می­گذارد و از جدا شدن او جلوگیری می‌­کند. همین کلمات کلیدی زمانی که ترکیب می ­شوند و چند سیلابسی می­ شوند عبارت ­های کلیدی شما را می ­سازند. بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته سئو تحویل داده می‌شود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند.

اما همیشه به هنگام نگارش محتوای سئو شده این نکته اساسی و ضروری را در ذهن خود داشته باشید که کاربران در سایت‌ها به دنبال مطالبی ساده، خوانا و قابل فهم هستند. زمانی که یک نوشته در قالب مقاله، کتاب و … نوشته میشود، بر این باور هستیم که مخاطب قرار است آن را مطالعه کند. بنابراین به طور حتم یکی از پارامترهایی که میتواند یک مخاطب را از خواندن یک مطلب راضی نگه دارد، علاوه بر محتوا، خوانایی آن متن خواهد بود. الگوریتم های گوگل شباهت زیادی به رفتار کاربران واقعی دارد و در تلاش اند یک متن را مثل یک انسان بخوانند. کاربران وقتی می‌خواهند یک متن را بخوانند معمولا اول سراغ عنوان ها و زیر عنوان ها و جملات اول پاراگراف ها می‌روند تا با یک نگاه متوجه مضمون کلی متن شوند.

  • آنها به خوانندگان شما کمک می کنند تا در عین تمرکز روی موضوع اصلی، موضوع را با عمق بیشتری بررسی کنند.
  • برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخش‌های مشخصی از پست خود استفاده کنید.
  • سعی کنید از ساختار کلی تا جزئیات محتوای خود را خوب طراحی کنید.

به عبارت دیگر، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو تولید می شود. همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. در ادامه­ی آموزش تولید محتوا هنگامی که موضوع و کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، ساختار محتوای خود را ترسیم کنید و یک جریان منطقی طراحی کنید.

چگونه یک استراتژی سئو محتوا طراحی کنیم؟

نرگس عزیز برای سئو محتوا خودمون به زودی یک دوره برگزار خواهیم کرد که میتونیم در خدمت شما هم باشیم. زیرا در چنین شرایطی چون گوگل سایت موردنظر را می‌شناسد، با خود می‌گوید این سایت هم احتمالاً می‌تواند مثل آن باکیفیت باشد و درنهایت با توجه بیشتری به شما نگاه خواهد کرد. سپس به این فکر کنید که با توجه به شخصیت‌هایی که به وب‌سایت ما مراجعه می‌کنند، کدام‌یک از انواع محتوا برای آنان مناسب خواهد بود.

گرچه این امر تا حدودی صحیح است اما باید بخش زیادی از زمان و انرژی خود را نیز صرف محتوای موجود خود کنید. مخصوصاً اینکه محتوای فعلی را تغییر داده و یا بروزرسانی کند و همچنین محتوای به درد نخور را حذف کنید. تولید محتوا به شما کمک می‌کنند که با گذشت زمان و در مدت زمان طولانی در رتبه‌بندی حضور داشته باشید. این کلیدواژه در توضیحات متا به صورت برجسته نشان داده می‌شود و به خوانندگان کمک می‌کند که ارتباط بین هدف جستجو و نتایج را در یابند. پس توضیحات متای شما علاوه بر اینکه باید کاربر پسند باشد (یعنی رضایت‌بخش و مرتبط باشد) باید شامل کلیدواژه‌ای باشد که می‌خواهید رتبه بالایی را در آن کسب کنید.

اما در هر صورت نوشتن یک محتوای با کیفیت، جامع و یونیک بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. حال اگر وب سایتی محتوای شما را بدون ذکر منبع و اجازه شما در سایت خود کپی کند، قطعا با او برخورد خواهید کرد. اما چگونه؟ در ادامه نحوه گزارش کپی کنندگان به گوگل برای حذف مطلب کپی شده از سایت را به شما خواهیم گفت. اکنون پس از بررسی نکات مهم در رابطه با محتوای سئو شده و رعایت آن‌ها به خوبی می‌توانید در راستای بهینه‌ سازی سایت‌های مورد نظر خود قدم بردارید.

ویژگی های محتوای سئو شده چیست؟

یکی دیگر از بخش هایی که بهتر است کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد آدرس صفحه یا همان URL است. همینطور وجود کلمه کلیدی اصلی و مشابه آن در توضیحات یا دسکریپشن صفحه الزامی است. به خاطر این می گویم به هر قیمتی محتوای سئو شده تولید نکنید چون بارها دیده ام که محتوای مورد نظر صرفا برای جلب رضایت گوگل تولید شده است. معمولا محتوا کاران فریلنسر جزء افرادی هستند که محتوای صرفا سئو شده تولید می کنند.

برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند. با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد. اكثر كسب و كارها هيچ تلاشي براي ضبط ويدئو يا فايل صوتي و غيره نمي كنند.